Elektronická komunikácia s daňovými úradmi bude jednoduchšia

Od 1. júla majú všetci živnostníci povinnosť komunikovať s daňovými úradmi už len elektronicky. Finančná správa im chce túto komunikáciu zjednodušiť.

06.07.2018 09:52
muž, počítač, PC Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

„Chceme procesy fyzickým osobám podnikateľom uľahčiť. Ako som avizoval, najdôležitejšou zmenou je zjednotenie registrácie a autorizácie do jedného kroku. Uľahčíme tak procesy tým fyzickým osobám podnikateľom, ktorí konajú vo svojom mene. Nebudú musieť absolvovať krok autorizácie. Tú spravíme za nich,“ povedal prezident finančnej správy František Imrecze.

Po novom to bude vyzerať tak, že ak bude daňovník konať sám za seba, po ukončení registrácie sa na základe zadaných údajov systém automaticky pokúsi identifikovať nového používateľa v registroch finančnej správy. V prípade, že ho finančná správa bude vedieť identifikovať, systém automaticky vytvorí potrebné väzby. Ak bude autorizácia neúspešná, dostane informáciu o tom, ako má ďalej postupovať.

Spolu so zjednodušením komunikácie pristúpila finančná správa aj k redizajnu svojej internetovej stránky.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #dane #SZČO #elektronická komunikácia
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy