Ktorí živnostníci musia navštíviť daňový úrad, aby mohli komunikovať elektronicky?

Od júla majú všetci živnostníci povinnosť komunikovať s daňovými úradmi elektronicky. Finančná správa preto vynovila svoj systém a zrýchlila registráciu.

17.07.2018 11:31
myš, počítačová myš Foto:
Ilustračné foto.
debata

Živnostník, ktorý sa registruje prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu alebo občianskeho preukazu s čipom, získa potvrdenie o autorizácii okamžite. „Kým doteraz trval proces autorizácie v priemere tri pracovné dni, po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky v priebehu pár minút. Týka sa to tých osôb, ktoré konajú sami seba,“ vraví hovorkyňa Finančnej správy Ivana Skokanová.

Pre ľudí, ktorí nemajú elektronický podpis alebo občiansky preukaz s čipom, je registrácia zdĺhavejšia. „V prípade dohody o elektronickom doručovaní je osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, a to z dôvodu overenia údajov uvedených v registračnom formulári,“ povedala Skokanová.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #dane #SZČO #Finančná správa #elektronická komunikácia