Postup je nasledovný: používateľ si vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť, následne zadá názov svojej obce (trvalé bydlisko) a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská, ktoré môže navštíviť. Po zadaní dátumu a presného času systém potvrdí termín návštevy a meno pracovníka, ktorý bude danú vec riešiť. Dôležitou súčasťou rezervačného systému je aj poučenie o tom, aké doklady si treba priniesť.
Rezervačný systém slúži na objednanie si návštevy Sociálnej poisťovne najmä pri tých životných situáciách, ktorých vybavenie si vyžaduje väčší časový priestor. Využiť ho možno najmä spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, prípadne riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, zamestnanie a prácu SZČO v EÚ a jej povinnosti voči Sociálnej poisťovni.
Spustenie rezervačného systému neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne a bez objednania. Neohlásení poistenci sú vybavovaní priebežne podľa poradia ako prichádzajú. Ak by sa rozhodli vyhnúť čakaniu, termín návštevy si môžu elektronicky rezervovať aj v kiosku s počítačom priamo v pobočke. V platnosti zostáva aj možnosť dohodnúť si návštevu telefonicky.