Nové call centrum zefektívni pracovné procesy vo fonde, no okrem toho modernizuje úrad a rozšíri aj možnosti komunikácie s verejnosťou. „S podobným projektom sme ešte na fonde nepracovali a všetky procesy sme nastavovali nanovo. Aj z toho dôvodu si stále nechávame priestor na ďalšie zlepšenie procesov v budúcnosti,“ povedala Šklíbová. Zároveň upozornila, že SPF bude jednotlivé volania na call centrum zaznamenávať a vyhodnocovať z nich dáta, napríklad o požiadavkách klientov či počte hovorov a na základe týchto dát ďalej procesy v call centre upravovať a zefektívňovať. „Cieľom tak môže byť napríklad aj automatizácia tejto služby,“ dodala generálna riaditeľka.
SPF je neštátna a nezisková organizácia zriadená zákonom o pozemkových úpravách, ktorá koná vo verejnom záujme. Činnosť fondu riadi generálny riaditeľ, pričom právne akty predmetom, ktorých je odplatný, alebo bezodplatný prevod, alebo prenájom nehnuteľností v správe fondu podpisujú generálny riaditeľ a námestník generálneho riaditeľa spoločne. Činnosť a hospodárenie pozemkového fondu kontroluje 13-členná rada, ktorá okrem ostatných činností prerokúva uvedené právne akty a predkladá k nim stanovisko.