Postup je nasledovný:
Požiadajte o vyhotovenie Informácie o stave a zmenách stavu individuálneho účtu poistenca. V týchto informáciách sa nachádza celé obdobie poistenia, ktoré je v evidencii Sociálnej poisťovne. Tie roky a mesiace, ktoré v uvedenej informácii nie sú, Sociálna poisťovňa neeviduje a musí ich dohľadávať, čím sa konanie o dôchodku predlžuje a v nejednom prípade je potrebné zákonnú lehotu 60 dní predĺžiť o ďalších 60 dní. Aby sa tomu predišlo, zo strany budúceho žiadateľa o dôchodok je vhodné zhromaždiť si chýbajúce doklady už pred podaním žiadosti a predložiť ich pri spisovaní žiadosti v pobočke Sociálnej poisťovne.
So zhromaždením dokladov môže začať poistenec doma – výučný list, maturitné vysvedčenie, vysokoškolský diplom, rodné listy detí, vojenská knižka, potvrdenia o nástupe do zamestnania a výstupe zo zamestnania a podobne. Ak poistenec takéto doklady doma nemá, môže navštíviť školu, matriku, vojenský archív, bývalého zamestnávateľa, archív a požiadať o vyhotovenie potvrdenia odkedy dokedy štúdium trvalo, odkedy dokedy trvala vojenská základná služba, evidenčný list dôchodkového zabezpečenia alebo potvrdenie zamestnávateľa s uvedením odkedy dokedy zamestnanie trvalo a vymeriavacie základy za túto dobu.
V prípade zaniknutých organizácií pobočka Sociálnej poisťovne vie poistencovi poskytnúť adresy nástupníckych organizácií alebo archívov.
Zdroj: Sociálna poisťovňa