Koronavírus: S daňovým úradom komunikujte elektronicky

V súvislosti s blížiacim sa termínom podávania daňových priznaní pripomíname, že elektronicky komunikovať s finančnou správou môže ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce právnické a fyzické osoby – podnikatelia.

10.03.2020 13:50
dane, odvody, szčo, zamestnanec, počítač,... Foto:
Ilustračné foto.
debata

Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť daňový úrad. Aktuálne má elektronickú komunikáciu s finančnou správou zriadených približne 440 tis. fyzických a 300 tis. právnických osôb.

V súvislosti so snahou vyhýbať sa lokalitám s väčším počtom ľudí dáva finančná správa do pozornosti možnosť elektronickej komunikácie. S finančnou správou komunikuje elektronicky už približne 740 tis. fyzických a právnických osôb. Využívať takúto formu komunikácie, bez potreby priamej návštevy pracovísk finančnej správy, môže však ktokoľvek.

Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné sa registrovať na portáli finančnej správy. K registrácii je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis (KEP). Výhodou využívania občianskeho preukazu s čipom v komunikácii s finančnou správou je to, že vôbec nie potrebné fyzicky navštíviť daňový úrad. Fyzické osoby môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom tzv. dohodu o elektronickom doručovaní.

Všetky podrobnejšie informácie sú zverejnené na portáli finančnej správy v časti Elektronická komunikácia – praktické informácie.. K dispozícii je aj animované video [ okumentujúce registráciu a následné podanie dokumentu.

debata chyba
Viac na túto tému: #dane #úrady #koronavírus #Covid-19