Koronavírus: Slovenská pošta upraví otváracie hodiny pobočiek

S cieľom chrániť zdravie zamestnancov v prevádzke ako aj obyvateľov miest a obcí, Slovenská pošta od utorka 24. marca do 5. apríla upraví otváracie hodiny pobočiek na celom Slovensku.

23.03.2020 16:37
pošta, list, poštár Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

Počas pracovných dní budú mať pobočky individuálne stanovené otváracie hodiny aj s ohľadom na momentálny stav zamestnancov ovplyvnený všeobecnou situáciou tak, aby bolo koncentráciou obyvateľov v čo najväčšej miere zabránené šíreniu COVID-19.

V mestách nad 10 000 obyvateľov budú pošty otvorené do 16:00 h, minimálne jedna pošta bude otvorená jeden deň v týždni do 17:00 h. V sobotu a v nedeľu budú všetky pošty zatvorené.

Aktuálne otváracie hodiny pobočiek a prípadné zmeny odporúča zákazníkom sledovať na internetovej stránke Slovenskej pošty, v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, na Facebooku či na informačných plagátoch priamo pri vchode do pobočiek. Slovenská pošta spolupracuje pri informovaní obyvateľov spolupracuje aj s mestskými a miestnymi úradmi. V súčasnosti je z individuálnych prevádzkových dôvodov zatvorených 40 pôšt.

Úprava doručovania niektorých doporučených zásielok

Minimalizovanie priameho denného kontaktu medzi obyvateľstvom je jeden zo zásadných dôvodov zmeny. Druhým je možnosť pravidelnej kontroly bezpečnosti zamestnancov a zákazníkov na pobočkách. Organizovaným preberaním zásielok v priestoroch pobočky, rešpektovaním ochranných preventívnych opatrení a usmernení, môže Slovenská pošta v tejto chvíli účinnejšie zabezpečiť ochranu zamestnancov ako aj zákazníkov skôr na poštách ako priamo v teréne.

Štandardné doporučené zásielky pošta doručuje vhadzovaním do domovej listovej schránky, bez osobného kontaktu so zákazníkom. Za deň doručenia sa považuje deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženia zásielky v poštovom priečinku. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.

Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.

Výnimku má doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov „Do vlastných rúk“, „Doručenkou/e­Doručenkou“, „Dobierkou“, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami (napr. zásielky colného konania). Tieto zásielky sú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (tzv. žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS.

Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok je zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týmto takzvaným oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu.

Odberná lehota ostáva nezmenná, teda sa nepredlžuje pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením „Uložiť…dní) a zásielky so službou „Neukladať“.

Preventívne ochranné opatrenia Slovenskej pošty

Aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia s cieľom ochrániť zdravie a bezpečnosť zamestnancov ako aj zákazníkov na pobočkách a v teréne:

  • Doručovanie balíkov na adresu sa uskutočňuje bezkontaktným spôsobom, teda pred domovom adresáta na otvorenom priestranstve, pričom adresát musí mať ochranu úst a tvár. Odporúčame vlastné pero pre potvrdenie prevzatia balíka od kuriéra. Zákazník zároveň nesmie byť v karanténe. Zákazníkom odporúčame využiť pre doručenie balíkov bezkontaktnú službu doručenia do BalíkoBOXu, ktorý je dostupný kedykoľvek, 24 hodín 7 dní v týždni.
  • Po dohode so spoločnosťou SPP – distribúcia, a.s., bude odpočet stavu meradla plynu realizovaný bez kontaktu s odberateľom.
  • Zákazníkom odporúč vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty, cez mobilnú aplikáciu alebo počkať na upokojenie situácie. Ak musia pobočku navštíviť, žiada ich dodržiavať primeraný odstup nielen od ďalších čakajúcich zákazníkov, ale aj od zamestnancov, kde žiada vybaviť vec rýchlo bez zdržania.
  • Priestory pobočiek sú pravidelne častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Osobitne sú dezinfikované priestory pobočiek, v ktorých blízkosti bol výskyt koronavírusu potvrdený.
  • Všetky pracoviská pošty, kde sú otvorené priestory a zamestnanec je so zákazníkom v priamom kontakte, ako aj doručovatelia a kuriéri sú prioritne vybavované rúškami, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.
  • Pri manipulácii so zásielkami platia rovnaké pravidlá a postupy ochrany zdravia ako doteraz. Ide najmä o používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov, oblečenia, obuvi či rukavíc ako aj použitie ochranných rúšok na tvár a dezinfekčných prostriedkov.

Kde nájdete aktuálne informácie

V prípade, že si situácia vyžiada obmedzenie otváracích hodín, zatvorenie pobočiek, či iných prevádzkových priestorov pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, bude verejnosť okamžite informovať. Informácie poskytne zákazníkom prostredníctvom internetovej stránky na www.posta.sk, cez facebookový profil Slovenskej pošty, ako aj informačnými letákmi priamo na pobočkách. Tiež môžu klienti o konzultáciu, či informácie o situácii na konkrétnej pobočke požiadať telefonicky (infolinka 0850 122 413), alebo písomne naše Zákaznícke centrum (zakaznickyservis@slposta.sk).

Informácie poskytla: Eva Rovenská, hovorkyňa Slovenskej pošty

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovenská pošta #zamestnanci #otváracie hodiny