Dôchodca môže počas krízy požiadať o zasielanie dôchodku na účet inej osoby

15.05.2020 10:00
dôchodca, dôchodkyňa, dôchodok, penzia, euro
Ilustračné foto. Autor:

Počas koronakrízy môže dôchodca požiadať Sociálnu poisťovňu, aby mu zasielala dôchodok na účet inej osoby.

Sociálna poisťovňa týmto krokom vychádza v ústrety najmä tým dôchodcom, ktorí dôchodok poberajú v hotovosti, ale v súčasnej situácii nenavštevujú poštu a chcú, aby im Sociálna poisťovňa dôchodok zasielala napr. na účet rodinného príslušníka.

Ak sa dôchodca takto rozhodne, mal by počítať s tým, že vzhľadom na technologické postupy zabezpečenia výplaty dôchodkov na bankový účet môže dôjsť k prerušeniu plynulej mesačnej výplaty penzie.

V záujme zjednodušenia procesu a urýchlenia vybavenia žiadosti je na tento účel pripravené tlačivo, ktoré je zverejnené na webovej stránke Sociálnej poisťovne – Žiadosť o poukazovanie dôchodku/dôchodkov na účet inej osoby v banke v období krízovej situácie. Treba dbať na správne vyplnenie identifikačných údajov a kontaktov dôchodcu, ale aj majiteľa účtu, ktorý musí s poukazovaním dôchodku na svoj účet súhlasiť. Dôchodca môže žiadosť do Sociálnej poisťovne zaslať poštou, elektronicky cez elektronickú schránku či e-mail (E-mailové adresy pobočiek), alebo ju odovzdať do osobitnej schránky v pobočke Sociálnej poisťovne, ktorá si následne telefonicky overí súhlas žiadateľa i majiteľa účtu, prípadne ďalšie potrebné údaje.

Pozor! Sociálna poisťovňa môže dôchodok na účet inej osoby v banke poukazovať len počas krízovej situácie. Po ukončení krízovej situácie, ak dôchodca nepožiada o zmenu spôsobu výplaty dôchodku, bude dôchodok vyplatený doterajším spôsobom, teda v hotovosti na pošte.

Zdroj: Sociálna poisťovňa

#účet #Sociálna poisťovňa #penzia #dôchodok
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku