Semafor v Sociálnej poisťovni: Ako vybaviť dôchodok, péenku či óčeerku?

V súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila Sociálna poisťovňa prehľadný Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Klienti sa vďaka nemu dozvedia, v akom režime funguje pobočka, ktorú chcú kontaktovať. Pobočky sú rozdelené do skupín zelená, oranžová a červená a každá skupina funguje v inom režime.

27.10.2020 06:00
manželia, pár, rozmýšľanie, okuliare Foto:
V najbližších týždňoch sa môže väčšina pobočiek ocitnúť v obmedzenom režime, s čím môže byť spojená aj nižšia dostupnosť dovolateľnosti sa na pracoviská jednotlivých pobočiek.
debata

Ak teda chcete v týchto dňoch požiadať o všetky druhy dôchodkov, dávky nemocenského poistenia, podporu v nezamestnanosti alebo úrazové dávky, kontaktujte najprv telefonicky alebo e-mailom príslušnú pobočku. Ideálna forma je elektronická, aktuálne informácie sú zverejnené na webovej stránke poisťovne.

„Sociálna poisťovňa je povinná, v záujme zdravia verejnosti i vlastných zamestnancov, reagovať na aktuálny vývoj počas mimoriadnej pandemickej situácie na Slovensku, a práve preto neuzavrela svoje pobočky a pracoviská plošne, ale zriadila na svojej webovej stránke Covid semafor. Informácie o tom, ktoré pobočky a pracoviská v akom režime pracujú (v riadnom či obmedzenom), pravidelne denne aktualizujeme na svojej webovej stránke,“ informuje Pavel Machava, poverený vedením odboru komunikácie s verejnosťou v Sociálnej poisťovni.

„Občania, ktorí nemajú k dispozícii internet, sa o režime fungovania pobočiek môžu dozvedieť viacerými spôsobmi, a to osobne v mieste sídla pobočky – všetky pobočky a pracoviská zverejnili pri vstupe do budovy informácie o tom, aké majú úradné hodiny a v akom režime pracujú. Ďalšia možnosť je informovať sa telefonicky či e-mailom v príslušnej pobočke, resp. kontaktovaním telefonických liniek Informačno-poradenského centra, resp. webového formulára pre otázky,“ približuje možnosti Machava.

„Prosíme o trpezlivosť, nie je vylúčené, že v najbližších týždňoch sa môže väčšina pobočiek ocitnúť v obmedzenom režime, s čím môže byť spojená aj nižšia dostupnosť dovolateľnosti sa na pracoviská jednotlivých pobočiek,“ uviedol. Odporúča preto elektronickú komunikáciu a overovať si režim otvorenia/obmed­zenia činnosti pobočiek cez webovú stránku.

„Rovnako odporúčame vybavovať si potrebnú agendu elektronicky. V tejto súvislosti žiadame aj občanov, aby najmä starším príbuzným a známym, ktorí nemajú počítačové zručnosti, pomohli s vyhľadaním informácií a zorientovaním sa v danej oblasti. Naši zamestnanci vyvíjajú maximálne úsilie, aby rozsiahlu agendu v oblasti sociálneho poistenia vybavovali priebežne a verejnosti poskytovali konzultácie o správnom postupe,“ dodal Pavel Machava.

Pravda oslovila aj Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny. Podľa informácií hovorkyne ústredia Márie Hrehovej úrady práce fungujú zatiaľ štandardne, ale za dodržiavania prísnych hygienických opatrení.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Sociálna poisťovňa #koronavírus #covid semafor