„Najmä pracujúci dôchodcovia ich potrebujú k daňovému priznaniu za predchádzajúci kalendárny rok. Seniori by si vyžiadanie potvrdenia, najmä v súčasnej nepriaznivej epidemiologickej situácii, nemali nechávať na poslednú chvíľu. Využívať treba predovšetkým telefonickú a mailovú komunikáciu,“ uviedla hovorkyňa Sociálnej poisťovne Zuzana Dvoráková. Dôchodcovia tak stihnú lehotu na podávanie daňových priznaní do konca marca a Sociálnej poisťovni to pomôže plynule vybavovať ich žiadosti.
Čítajte aj Dôchodkový vek? Opäť by sa mal predlžovať. Asi o dva mesiaceO potvrdenie môžu seniori požiadať Informačno-poradenské centrum telefonicky na bezplatnej linke 0800 123 123 alebo elektronicky prostredníctvom formulára na webovej stránke Sociálnej poisťovneFormulár pre otázky, prípadne na mailovej adrese podatelna@socpoist.sk.Pri telefonickej a mailovej požiadavke dostane dôchodca potvrdenie poštou na adresu bydliska.
Dôchodca, ktorý má zriadenú e-schránku na portáliwww.slovensko.sk, môže o potvrdenie požiadať aj prostredníctvom nej a potvrdenie dostane touto cestou.
Čítajte aj Jednota dôchodcov žiada vládu zvýšiť penzie o 3 %. Česi chcú pridať svojim penzistom 8,2 %„Pobočky a klientske centrá Sociálnej poisťovne pripravujú na žiadosť dôchodcu potvrdenia zväčša na počkanie. Ak bol však dôchodok priznaný v predchádzajúcom roku alebo bola vykonaná zmena v jeho vyplácaní, príprava potvrdenia trvá dlhšie. Ústredie Sociálnej poisťovne ho v takom prípade posiela dôchodcovi na adresu jeho bydliska poštou. Aj preto je vhodné, aby klient o dokument požiadal v časovom predstihu. Ak ho žiada osobne v pobočke, je potrebné sa preukázať občianskym preukazom,“ vysvetlila Dvoráková. Pobočka môže potvrdenie v záujme ochrany osobných údajov vydať len konkrétnemu dôchodcovi. Inej osobe ho môže poskytnúť len na základe predloženého splnomocnenia.
Potvrdenia o poberaní dôchodku (bez uvedenia výšky dôchodku) pre bezplatné cestovanie vlakom vyhotovuje Sociálna poisťovňa seniorom vždy na počkanie vo svojich pobočkách a v Informačno-poradenskom centre.