Zákon medzi iným má chrániť zákazníka pred umelým navyšovaním cien pred rôznymi zľavami a výpredajmi (napr. Black Friday) v záujme nalákať spotrebiteľa na zľavu, ktorá ale v skutočnosti nie je zľavou. Aké povinnosti má po novom v tomto prípade obchodník? Musí informovať o výške poskytnutej zľavy? Zabráni sa tým cenovej manipulácii? Ako môžu recenzie po novom vyzerať a zabráni sa tým klamaniu zákazníka falošnými recenziami? Pre koho a v akých prípadoch sa predlžuje lehota na vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy zo 14 na 30 dní? Pri ktorých zmluvách to platí? Nová legislatíva hovorí o garancii rýchlejšej nápravy a odškodnenia pre spotrebiteľov. Ako to má v praxi fungovať?
V relácii sa dozviete aj
- aký tovar kúpený v kamennom obchode môžete vrátiť
- či máte právo na výmenu tovaru
- kto môže a kto nemôže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet (pri nákupe v eshope)
- kedy začína plynúť 14-dňová lehota na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v eshope
V relácii Ide o právo odpovedá advokátka Jana Vasiľová z advokátskej kancelárie act Legal Slovakia.
Predchádzajúce epizódy relácie Ide o právo.ďalšie videá