Mení sa lehota na vrátenie tovaru, kto má po novom právo ho vrátiť do 30 dní?

Od júla platí novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý okrem iného obmedzuje falošné recenzie aj umelé navyšovanie cien. Aké najvýraznejšie zmeny oproti dovtedy platnej právnej úprave priniesol?

27.07.2024 06:00
debata
Ide o právo: Nechali ste sa nalákať na falošné zľavy? Môžu si to obchodníci dovoliť?
Video
Zdroj: TV Pravda

Zákon medzi iným má chrániť zákazníka pred umelým navyšovaním cien pred rôznymi zľavami a výpredajmi (napr. Black Friday) v záujme nalákať spotrebiteľa na zľavu, ktorá ale v skutočnosti nie je zľavou. Aké povinnosti má po novom v tomto prípade obchodník? Musí informovať o výške poskytnutej zľavy? Zabráni sa tým cenovej manipulácii? Ako môžu recenzie po novom vyzerať a zabráni sa tým klamaniu zákazníka falošnými recenziami? Pre koho a v akých prípadoch sa predlžuje lehota na vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy zo 14 na 30 dní? Pri ktorých zmluvách to platí? Nová legislatíva hovorí o garancii rýchlejšej nápravy a odškodnenia pre spotrebiteľov. Ako to má v praxi fungovať?

V relácii sa dozviete aj

  • aký tovar kúpený v kamennom obchode môžete vrátiť
  • či máte právo na výmenu tovaru
  • kto môže a kto nemôže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet (pri nákupe v eshope)
  • kedy začína plynúť 14-dňová lehota na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v eshope

V relácii Ide o právo odpovedá advokátka Jana Vasiľová z advokátskej kancelárie act Legal Slovakia.

Predchádzajúce epizódy relácie Ide o právo.ďalši­e videá

Vypočujte si podcasty relácie Ide o právo

Pripravené v spolupráci s advokátskou kanceláriou Malata, Pružinský, Hegedüš & Partners s. r. o.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #recenzia #ochrana spotrebiteľa #vrátenie tovaru #Ide o právo