V niektorých prípadoch to však môže trvať niekoľko dní, čo môže mať za následok, že klient potvrdenie inej inštitúcii nedoručí včas. Aj preto Sociálna poisťovňa upozorňuje, že dôchodcovia by si jeho vyžiadanie nemali nechávať na poslednú chvíľu.
Každoročne odporúča dôchodcom, aby si jeho vyžiadanie neodkladali na poslednú chvíľu a predišli tak zbytočnému zhonu a možným problémom s ich následným doručovaním. Celoročne si dôchodcovia vybavujú aj potvrdenie o poberaní dôchodku (bez uvedenia výšky dôchodku) pre bezplatné cestovanie vlakom, ktoré sa vyhotovuje vždy na počkanie.
Uvedené potvrdenia môže dôchodca získať osobnou návštevou ktorejkoľvek pobočky Sociálnej poisťovne alebo Informačno-poradenského centra ústredia Sociálnej poisťovne. Potvrdenie o poberaní dôchodku je tiež možné požiadať telefonicky na bezplatnej linke Sociálnej poisťovne 0800 123 123; elektronicky prostredníctvom Formulára pre otázky na webovej stránke Sociálnej poisťovne, prípadne prostredníctvom elektronickej adresy podatelna@socpoist.sk. V takomto prípade bude potvrdenie zaslané dôchodcovi doporučene na adresu bydliska do troch dní.