V rámci týchto aktivít otvorila pilotný stánok v novom, modernejšom komunikačnom dizajne priamo v nákupnom centre Eurovea v Bratislave. Nová proklientska aktivita má za cieľ priblížiť všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení bližšie k občanom aj mimo úradných hodín pobočiek a umožniť im aktiváciu Elektronického účtu poistenca (EUP) v čase, ktorý im najviac vyhovuje.
EUP je najdôležitejším nástrojom pre komunikáciu medzi poistencom a Sociálnou poisťovňou. Vďaka nemu môže klient jednoducho a rýchlo získať prístup k dôležitým informáciám o svojom poistení kedykoľvek online. Túto službu si už aktivovalo viac ako 360 tisíc klientov.
Nákupné centrá sú dnes obľúbeným miestom nielen pre nákup rôznych tovarov a oddych, ale aj vyhľadávaným miestom pre vybavenie si mnohých služieb pod jednou strechou. „Uvedomujeme si, že bežné úradné hodiny v našich pobočkách nemusia vyhovovať každému. Preto sme sa rozhodli prísť bližšie k občanom a ponúknuť im flexibilnejšie služby. Náš stánok bude otvorený sedem dní v týždni tak ako iné prevádzky. Záleží nám na tom, aby nás klient mohol navštíviť v čase, ktorý mu najviac vyhovuje a zastaviť sa u nás napríklad počas cesty v nákupnom centre,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška.
Nový dizajn
Novým pilotným stánkom Sociálna poisťovňa zároveň verejnosti predstavuje svoj zmodernizovaný komunikačný dizajn, ktorý odráža cestu transformácie a elektronizácie jej tridsaťročnej cesty ku klientovi. Byť bližšie k ľuďom a zjednodušovať pre nich svoje služby patrí k strategickým víziám vedenia Sociálnej poisťovne. „Začíname ich napĺňať osobitným dôrazom na ďalší rozvoj klientskych služieb a centier. Novou formou, v bezprostrednom kontakte s klientom, posilňujeme našu poradenskú činnosť, vrátane elektronických služieb poisťovne. A niet lepšej príležitosti ako spustiť realizáciu strategického cieľa než teraz, symbolicky v roku 30. výročia našej inštitúcie. Nebojíme sa teda nových výziev, vieme, že je potrebné reagovať na nové technológie, nové potreby klientov a aj na celkové zmeny v spoločnosti,“ zdôraznil generálny riaditeľ.
Ktoré služby nové pracovisko prinesie?
Nový stánok Sociálnej poisťovne ponúka všeobecné poradenstvo v oblasti sociálneho poistenia. Jej skúsení pracovníci budú obsluhovať dve pracoviská a pomôžu klientom zorientovať sa a zistiť si potrebné informácie v týchto oblastiach: Aktivácia prístupu do Elektronického účtu poistenca, Informačno-poradenská činnosť v oblasti výberu poistného (základné všeobecné informácie pre odvádzateľov poistného), Informačno-poradenská činnosť v oblasti nemocenského poistenia, dôchodkového poistenia a poistenia v nezamestnanosti (základné všeobecné informácie o dávkach sociálneho poistenia, Podpora klientom pri rezervácii termínu na spísanie žiadosti o dôchodok, Preberanie podaní klientov a ich odstúpenie na vybavenie v príslušnej pobočke (napr. žiadosť o ošetrovné, zmena čísla účtu v banke, potvrdenia, doplnenie dokladov k dôchodku…)
Dôchodkm tam nevybavít
Špecializované agendy invalidného dôchodku či spisovanie žiadostí o dôchodok bude naďalej vybavovať sieť 36 pobočiek a 45 pracovísk Sociálnej poisťovne vo všetkých regiónoch Slovenska. „Zamestnanci stánku nemôžu preberať napr. zdravotnú dokumentáciu k invalidným dôchodkom či žiadosti o dôchodok. Ide o agendy, ktoré je nevyhnutné pre ich rozsah a špecifiká vybavovať a spisovať v príslušnej pobočke. V našom stánku však klienti získajú potrebné informácie aj k týmto otázkam. Naši zamestnanci im radi pomôžu s poradenstvom i rezerváciou termínu na spísanie žiadosti o dôchodok,“ vysvetlila Alena Greksa, riaditeľka bratislavskej pobočky Sociálnej poisťovne.
Kedy sa môžete zastaviť?
Pilotný stánok Sociálnej poisťovne bude otvorený sedem dní v týždni, od 10.00 do 21.00 hod. Klienti ho nájdu v strede podlažia –1, pri centrálnych výťahoch. „Tešíme sa na vašu návštevu a veríme, že vám naše nové služby uľahčia prístup k dôležitým informáciám a poradenstvu v oblasti sociálneho poistenia,“ dodal pri príležitosti otvorenia nového pracoviska generálny riaditeľ Michal Tariška.