Útlm na realitnom trhu spôsobil, že ľudia odkladajú veľké investície do nehnuteľností na neskôr, ale snažia sa vytvoriť čo najpríjemnejší domov pre seba a svojich najbližších, preto neváhajú investovať peniaze do modernizácie a zlepšovania existujúceho bývania. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý realizovala agentúra GfK metódou face to face na vzorke tisíc ľudí vo veku od 15 do 79 rokov.
„Ľudia sa chcú cítiť doma čo najpríjemnejšie a týmito aktivitami si mnohí často nahrádzajú svoje sny o novom, prípadne lepšom bývaní, keďže nehnuteľnosť si v najbližšom čase plánuje na Slovensku kúpiť minimum ľudí. Iba necelé 4 percentá respondentov sa vyslovili, že si v najbližších 12 mesiacoch plánujú kúpiť pozemok, dom, byt, víkendové bývanie, záhradku alebo garáž,“ informuje Gabriela Čekovská z GfK.
Keďže mnoho ľudí si v súčasnej situácii nemôže dovoliť presťahovať sa do lepšieho, prípadne splniť si svoje sny o bývaní, snažia sa zútulňovať, prestavovať a modernizovať svoje existujúce príbytky. Súčasným trendom je skrášľovať si svoje byty alebo domy a prispôsobovať ich svojim predstavám, aby sa v nich členovia domácnosti cítili čo najlepšie.Takisto pribúda takzvaných domasedov, ktorí pre finančnú krízu preferujú trávenie voľného času doma.
Pri zútulňovaní dominuje najmä maľovanie interiérov alebo exteriérov, ktoré v najbližších 12 mesiacoch chystá asi 14 percent domácností. Asi desatina ľudí plánuje doma zrealizovať rôzne stavebné úpravy, ďalšia desatina chce svoje bývanie celkovo zmodernizovať a 9 percent ľudí chce investovať do zútulnenia priestorov. Asi 8 percent domácností plánuje vymeniť bytový textil a tiež necelých 8 percent ľudí si chce kúpiť nový nábytok. Takmer každý piaty respondent tiež prezradil, že podobné aktivity už vo svojej domácnosti nedávno zrealizoval.