Poisťovne sa pustili do boja o motoristov

Každý rok sa začiatkom novembra poisťovne snažia presvedčiť motoristov, aby si poistili auto práve u nich. Do 19. novembra môžu totiž motoristi, ktorí sú poistení na kalendárny rok, podať výpoveď.

08.11.2014 06:30
diaľnica, zápcha, kolóna Foto: ,
Ilustračné foto.
debata (8)

Aj keď poisťovne bojujú o motoristov najmä cenou, zároveň sa ich snažia presvedčiť, že cena nie je všetko. „Je jasné, že motoristov zaujímajú výhodné ceny, ale to je len jeden z dôležitých parametrov poistenia. Okrem toho, čo za povinné zmluvné poistenie zaplatíme, by sme mali porovnávať aj ostatné podmienky,“ tvrdí Vladimír Cvik zo spoločnosti Netfinancie. sk, ktorá umožňuje porovnávať ceny v jednotlivých poisťovniach.

Ivan Noskovič z poradenskej spoločnosti OVB Allfinanz Slovensko vraví, že „časy, kedy bolo povinné zmluvné poistenie v princípe v každej poisťovni rovnaké a rozdiel bol len v cene, sú definitívne preč. PZP sa stalo skladačkovým produktom a poistka sa od poisťovne k poisťovni líši, preto sa nedá jednoducho porovnať podľa ceny“. Poisťovne sa týmto spôsobom snažia zmeniť zmýšľanie mnohých vodičov, ktorým záleží iba na cene. Z povinného poistenia sa totiž platia škody, ktoré pri jazde spôsobia iným vodičom. A ak narazia do iného auta, nezaujíma ich, ako dlho bude trvať, než poisťovňa uhradí poškodenému škodu a či si nebude hľadať argumenty, aby mu nemusela zaplatiť nič.

Väčšina poisťovní už dáva automaticky aj k povinnému zmluvnému poisteniu asistenčné služby. „Asistenčné služby v mnohých prípadoch zachránia klientov v situáciách, ktoré by si inak vyžadovali veľké finančné zaťaženie. Pomáhajú zabezpečiť servis, odtiahnutie vozidla, výmenu pneumatiky v prípade defektu. Niektoré poisťovne do asistenčného balíka zahrnuli aj možnosť využitia pomoci v prípade, že sa im minie palivo v nádrži,“ hovorí Petra Šimská zo spoločnosti Partners Group.

Pri asistenčných službách si treba všímať, či poisťovňa poskytne asistenciu iba na Slovensku, alebo aj v zahraničí a či danú službu iba zorganizuje, alebo aj uhradí. Líšia sa pritom aj služby, ktoré asistenčná služba poskytne pri nehode a ktoré poskytne v prípade poruchy auta. Väčšinou platí, že v prípade havárie má vodič nárok na viacero služieb ako pri poruche.

Poisťovne majú stanovené aj finančné limity, ktoré v prípade konkrétnej udalosti za motoristu zaplatia. Napríklad ak je limit pre odťah vozidla 50 eur a v skutočnosti by odťah stál viac, bude musieť zvyšnú sumu doplatiť vodič.

Viaceré poisťovne núkajú aj rôzne pripoistenia, ktoré možno k povinnej poistke uzatvoriť. Tieto pripoistenia sú vhodné najmä pre tých vodičov, ktorí nemajú uzatvorené havarijné poistenie. Vybrať si možno z pripoistenia skiel, zo zrážky so zverou, úrazové pripoistenie či právne služby. Pripoistenia sú buď priamo v cene povinnej poistky, alebo si ich treba priplatiť.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #povinné zmluvné poistenie