Tatra banka spúšťa platenie mobilom pre všetkých

Klienti Tatra banky môžu využiť platby mobilom bez ohľadu na to, ktorého mobilného operátora využívajú. Podmienkou je, aby mali telefón s operačným systémom Android, ktorý podporuje technológiu NFC.

04.11.2016 09:44
bezkontaktná mobilná platba, NFC Foto:
Ilustračné foto.
debata (8)

Kto chce využívať platby mobilom, musí si do svojho telefónu nainštalovať aplikáciu MobilePay. Každá karta, na ktorej si klienti aktivujú mobilné platby, dostane svoj „alias“, tzv. token (16-miestne číslo). V celom priebehu transakcie je následne číslo plastovej karty nahradené práve týmto tokenom. Podľa Tatra banky sú vďaka tomu údaje o karte maximálne chránené pred zneužitím.

Tatra banka priniesla možnosť platiť mobilom už roku 2013. Táto služba však bola doteraz prístupná len pre klientov dvoch mobilných operátorov, pričom bol obmedzený aj počet zariadení, ktoré umožňovali túto službu využívať. Navyše klient na využitie tejto platby potreboval špeciálnu sim kartu. Vďaka novej aplikácii, to už nie je potrebné, všetky údaje sú uložené priamo v mobilnom telefóne.

Klienti môžu funkciu mobilných platieb využívať na viacerých kartách. Doteraz boli mobilné platby dostupné len ako ďalšia debetná karta k bežnému účtu fyzickej osoby. Nová aplikácia umožňuje aktivovať platenie mobilom na ktorejkoľvek Visa karte – či už debetnej, kreditnej, firemnej, alebo súkromnej.

Každý klient má na výber, či využije automatický spôsob platby alebo manuálny. V prípade automatickej platby sa transakcie do 20 eur realizujú bez zadania PINu a v prípade, že chcú zaplatiť predvolenou kartou, nemusia spúšťať ani aplikáciu, stačí ak majú podsvietený displej telefónu. Kto si zvolí manuálne platby, musí každú transakciu potvrdiť PIN kódom. PIN sa pritom zadáva priamo na displeji telefónu.

Aplikácia MobilePay umožňuje aj bezpečnejšie platby na internete. Klientovi totiž pri platbe vygeneruje jednorazové číslo karty, ktoré následne použije na konkrétny nákup u vybraného obchodníka. „Vďaka tomu, že číslo karty je jednorazové, nie je možné, aby bola karta zneužitá na ďalšie platby. Z nášho pohľadu je to ideálny nástroj na odbúranie obáv klientov pri nákupoch cez internet,“ hovorí Rastislav Vallo, vedúci Oddelenia platobných kariet v Tatra banke.

Pre využitie bezkontaktných mobilných platieb stačí, aby mal klient smartfón s NFC anténou a verziu operačného systému Android 4.4 a vyššiu. Ľudia, ktorí nemajú telefón s NFC, môžu využívať všetky ostatné funkcie, ako sú internetové platby či online manažment platobných kariet.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Tatra banka #platenie mobilom