Banky: Ako si vybrať dobrý osobný účet?

Bez osobného účtu sa v súčasnosti už nezaobíde asi nikto. Výber však netreba nechať na náhodu. Na čo treba prihliadať, kým sa pre niektorý rozhodnete, a ako si znížiť poplatky za jeho využívanie sme sa spýtali bánk.

23.03.2021 11:00
kreditka, kreditná, karta, účet Foto:
Je dobré si porovnať ponuky viacerých bánk a zistiť, ktoré služby najviac klient využíva, či ich balík služieb konkrétnej banky obsahuje.
debata (6)

1. Na čo treba prihliadať pri výbere osobného účtu? Čo všetko by mal klient k dobrému účtu dostať a vyžadovať?

2. Dá sa účet prispôsobiť na mieru potrebám klienta?

Tatra banka

1. Všeobecná odpoveď neexistuje. Každý klient má iné preferencie a iné očakávania. Pre každého klienta predstavuje „dobrý účet“ inú skladbu služieb. Pri výbere účtu by mal klient dobre zvážiť, aké služby bude využívať. Dobrou pomôckou je vytvoriť si prehľad, aké služby využíval a aké transakcie realizoval v posledných mesiacoch. A následne sa pozrieť na účet, ktorý má v užšom výbere, či a koľko takýchto služieb a transakcií obsahuje, či sú obsiahnuté dostatočne v balíkovom riešení, alebo je potrebné ich doplácať extra nad rámec.

Dnes je napríklad neodmysliteľnou súčasťou výbavy bežného účtu mobilná aplikácia a internetbanking. Ich kvalita spracovania výrazne ovplyvní jednoduchosť každodenného využívania účtu. Zaujímavé je tiež preštudovať si vernostné programy jednotlivých bánk, aby klient zistil, ako majú stanovené podmienky na zníženie poplatku za vedenie účtu.

2. Účet s balíkom služieb Tatra PersonalTB sleduje životný cyklus klienta, pričom sa prispôsobuje svojím nastavením jeho aktuálnym potrebám. Ak však otázka smeruje k tomu, či si klient vie vyskladať individuálne produkt, ktorý obsahuje len služby na základe jeho preferencie, tak nie, takéto personalizované riešenie aktuálne nemáme v ponuke.

VÚB banka

1. Výber bežného/osobného účtu je individuálna záležitosť každého klienta podľa jeho potrieb a preferencií. Vo všeobecnosti by k „dobrému účtu“ mal klient dostať debetnú platobnú kartu, neobmedzený počet transakcií na účte (či už platby debetnou platobnou kartou, výber z bankomatu alebo jednorazové/pra­videlné on-line prevody) a taktiež notifikácie o pohyboch na účte kvôli prehľadu a bezpečnosti.

Následne určite prístup do internet- alebo mobilebankingu, aby mohol svoje financie manažovať z pohodlia svojho domova. Ako bonus určite uvítajú aj sporiaci účet, na ktorom si môžu začať šetriť. Toto všetko vo VÚB našim klientom ponúka VÚB Účet alebo VÚB Účet Magnifica.

2. VÚB Účty sú nastavené tak, že klient má možnosť si obsah svojho konta vyskladať podľa svojich potrieb a preferencií. Naši pracovníci pomôžu a poradia s vhodným nastavením.

ČSOB banka

1. V tomto prípade je dôležité sa rozhodnúť, či chce klient iba bežný účet, alebo spoločne s ním aj balík služieb. V prípade bežného účtu bez balíka služieb sú totiž služby, ako je vklad hotovosti na účte, odosielanie platieb, výbery z bankomatu či platby kartou, ako aj väčšina ďalších, spoplatnené. Bežný účet bez balíka služieb dnes využíva minimum klientov, zhruba 1–2 % z nich. Ak si klienti a klientky vyberajú osobný účet spolu s balíkom služieb, mali by v čo najväčšej miere zohľadňovať svoje finančné správanie a zvyklosti.

Napríklad či realizujú aj veľa úkonov v pobočke a mali by mať tieto operácie v potrebnom počte zahrnuté už v balíku služieb alebo napríklad či v štandardnom období často cestujú a chcú mať zvýhodnené, respektíve bezplatné výbery hotovosti z bankomatov v iných krajinách eurozóny a podobne. Viac ako kedykoľvek predtým sa ukazuje aj dôležitosť mať v balíku služieb zahrnutý aj neobmedzený počet platieb kartou na internete alebo v kamenných prevádzkach. Samozrejmosťou by mal byť aj prístup k elektronickému bankovníctvu.

2. Klient si môže vybrať k bežnému účtu štandardný balík služieb alebo prémiový balík služieb, ktorý zahŕňa napríklad aj neobmedzený počet výberov hotovosti z bankomatov inej banky alebo cestovné a úrazové poistenie pre držiteľa platobnej karty. Samostatné balíky služieb ponúkame tiež k detskému, ako aj študentskému účtu. Balík služieb spolu s vedením bežného účtu môže získať klient s 50 % alebo so 100 % zľavou z poplatku pri jeho aktívnom využívaní, ako aj pri využívaní depozitných a úverových produktov.

Konkrétne: balík služieb ČSOB Pohoda môže klient získať s 50¤%, resp. 100 % zľavou, ak: aktívne využíva účet v banke, čo znamená, že mesačne mu príde na účte minimálne 400 eur, realizuje aspoň tri pravidelné platby a 5 platieb kartou v obchode. Tiež ak využíva depozitné a/alebo úverové produkty v banke s celkovým zostatkom min. 20.000 €. Polovičnú zľavu z poplatku môže klient získať aj vtedy, ak popri tomto účte využíva aj podnikateľský účet. Ak spĺňa klient aspoň dve z uvedených podmienok, zľavy sa spočítajú a získava tak 100-% zľavu z poplatku. Teda mesačný poplatok neplatí.

Slovenská sporiteľňa

1. Dobrý osobný účet obsahuje všetky potrebné služby na každodenné bankovanie. Základom je moderný internetbanking a mobilná aplikácia, vďaka čomu môžu ľudia bezpečne a pohodlne platiť či spravovať svoje peniaze kdekoľvek a kedykoľvek potrebujú. Balík služieb by mal zahŕňať neobmedzený počet bezhotovostných platieb, prácu s trvalými príkazmi či inkasami, možnosť zadať platbu aj skenovaním IBANu, QR-kódu či poštovej poukážky, a ďalšie on-line služby.

Okrem platobnej karty by malo byť samozrejmosťou mať možnosť platiť aj mobilom či hodinkami. Na prácu s hotovosťou je potrebné, aby mala daná banka čo najväčšiu bankomatovú a vkladomatovú sieť, a to po celom Slovensku. Súčasťou dobrého účtu sú aj bezplatné push notifikácie o všetkých obratoch. Tiež záleží na tom, či si vďaka mobilnej aplikácii a účtu viete pohodlne na diaľku zriadiť aj ďalšie bankové produkty, ako sú napríklad sporenie, poistenie či investovanie. V neposlednom rade, účet by ste mali vedieť získať zadarmo po splnení jednoduchých krokov.

2. Náš Osobný účet je komplexné riešenie, ktoré uspokojí naozaj drvivú väčšinu klientov. Samozrejme, nad rámec základných služieb je možné si svoj účet v Georgeovi personalizovať, a tým získať osobné riešenie naozaj na mieru každého klienta. Rovnako môže klient požiadať o platobnú kartu s vlastným dizajnom.

Samozrejme, pokiaľ niekomu osobný účet nevyhovuje, vie si vybrať z našej ponuky aj iný. Ponúkame napríklad špeciálne účty pre deti, mladých aj študentov či seniorov. Pre náročnejších je to zasa Osobný účet exclusive, pre tých, ktorým stačí minimum služieb, naopak, základné SPOROžíro.

Poštová banka

1. Balík služieb prináša klientom viac výhod ako len bežný účet. Vďaka balíku vedia klienti ušetriť na poplatkoch a získať viac výhod aj v rámci iných bankových produktov. Je dobré si porovnať ponuky viacerých bánk a zistiť, ktoré služby najviac klient využíva, či ich balík služieb konkrétnej banky obsahuje. Takisto je dobré, ak vďaka osobnému účtu získa klient ďalšie výhody pri iných produktoch alebo službách v rámci finančného domu.

2. V Poštovej banke nie je možná personalizácia bežného účtu. Balík služieb k Užitočnému účtu však obsahuje všetko, čo klient na svoje dennodenné bankové potreby využíva.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #banky #Slovenská sporiteľňa #Tatra banka #Poštová banka #ČSOB #VÚB banka #účet v banke