Banka týmto krokom jasne signalizuje, že chce väčšinu svojich klientov presunúť do plne digitálneho sveta.
Len cez mobil alebo hodinky
Na to, aby klienti v spomínanej vekovej kategórii (27–61 rokov) získali účet zadarmo, budú musieť po novom splniť tieto podmienky:
„Ak naši klienti zaplatia kartou uloženou v digitálnej peňaženke, a to či už klasickou debetnou alebo virtuálnou, aspoň 450 eur mesačne a je jedno, či v kamennom obchode, eshope alebo ako predplatenú službu, získajú 100-percentnú zľavu z poplatku,“ konštatuje Marta Cesnaková.
Zároveň musia zrealizovať aspoň 3 pravidelné platby z účtu (trvalé príkazy alebo inkasá).
To v praxi znamená, že klienti, ktorí doteraz pohodlne dosahovali obrat 450 eur bežnými platbami plastovou kartou, ale nebudú ju mať uloženú v mobile alebo hodinkách, prídu o možnosť mať účet bez poplatku.
Štandardný mesačný poplatok za SPACE účet (pre túto vekovú kategóriu) je pritom 7 eur.
Seniori a mladí s výnimkou
Dôchodcovia a mladí klienti sa zmenami zaťažovať nemusia.
Klienti od 62 rokov majú podmienky nemenné – naďalej sa im započítavajú aj platby plastovou debetnou kartou a požadovaný obrat je nižší.
Mladí do 26 rokov (vrátane) budú mať od januára účet zadarmo automaticky a bez akýchkoľvek podmienok, dokonca bez nutnosti dokladovania štatútu študenta.
Bezpečnosť ako hlavný argument
Banka argumentuje prechodom na digitálne platby najmä ich vyššou bezpečnosťou vďaka takzvanému tokenizovaniu. Pri platení mobilom či hodinkami sa namiesto skutočného čísla karty prenáša len unikátny digitálny kód – token, ktorý je pre prípadných podvodníkov nepoužiteľný.
„Karta v mobilnej peňaženke je… nielen moderný a pohodlný, ale aj bezpečnejší spôsob výberu peňazí či platby za nákupy v obchodoch aj eshopoch,“ dodala Cesnaková.
Zavedenie prísnejších podmienok pre bezplatný účet v programe Moja odmena u najväčšej slovenskej banky však svedčí o tom, že banka prechádza od odporúčania k silnej motivácii, ktorá je pre bežného klienta skôr hrozbou poplatku za doteraz bezplatnú službu.