Ako si chcú udržať vernosť zamestnancov veľké firmy

Firmy sa snažia budovať loajalitu svojich zamestnancov. Ako na to idú spoločnosti T-Mobile Slovensko, Tatra banka, Hewlett–Packard Slovakia?

09.10.2008 21:14
Práca, benefity Foto:
Ilustračné foto
debata

Petra Berecová, T–Mobile Slovensko

Rozhodujúce pre nás je udržať si lojalitu kolegov, ktorí majú vysoký výkon a ktorí posúvajú firmu k splneniu biznis cieľov. V prípade, že nám dávajú kolegovia negatívnu spätnú väzbu na svojho nadriadeného, pracovné alebo platové podmienky, snažíme sa konať. Motivujúce pre zamestnancov sú aj novinky v odmeňovaní, benefitoch, zamestnanecké akcie či eventy. Za porušenie lojality považujeme predovšetkým porušenie našich smerníc, pravidiel a postupov, ktoré môžu mať negatívny vplyv na firmu – zákazníkov, financie alebo povesť spoločnosti. Porušenie lojality pre nás nie je, ak od nás odíde kolega, ktorému nevieme poskytnúť rast kariéry alebo relevantné podmienky. Snažíme sa poskytnúť zamestnancom konkurencieschopné podmienky, ale niekedy je pre nich ponuka na trhu zaujímavejšia.

Zuzana Dostálová, Tatra banka

Jedným zo spôsobov udržania lojality je zabezpečiť vysokú mieru angažovanosti zamestnancov. Naši ľudia majú možnosť prispievať ku skvalitneniu práce, procesov a vzťahov, stále prichádzať s novými nápadmi. K udržaniu zamestnancov v spoločnosti prispieva aj dlhodobé odmeňovanie našich zamestnancov na úrovni bankového trhu, ako aj kariérny rast. Nezabúdame ani na nadštandardný a rozširujúci sa balíček benefi tov. Za nelojálne považujeme neštandardné správanie zamestnancov – porušenie interných a externých predpisov, ktoré môžu spôsobiť vážne problémy. Tieto prípady sa však často končia skončením pracovného pomeru. Za nelojálne správanie považujeme aj poškodzovanie dobrého mena spoločnosti, najmä ak ide o úmyselné konanie.

Eva Štefanková, Hewlett–Packard Slovakia

Veríme, že lojálny zamestnanec je ten, ktorý je na pracovisku spokojný. Docielenie lojálnosti vidím práve v dosiahnutí ich angažovanosti, na ktorú vplýva viacero faktorov. Predovšetkým uznanie a ohodnotenie podľa zásluh, pozitívne vzťahy a ústretové prostredie na pracovisku, zmysluplná práca, možnosť vzdelávania a kariérneho rastu, ale aj inšpirujúci vodca či úspech firmy. Za porušenie lojality pokladám napríklad situáciu, keď zamestnanec opustí firmu počas alebo po realizácii nejakého vzdelávacieho projektu či programu, ktorého bol súčasťou a ktorý bol nákladovo náročný, určený len pre úzky okruh vybraných jedincov. A urobí to napriek tomu, že v rozhovoroch s ním tvrdil, že je všetko v poriadku, že je spokojný a nerieši otázku odchodu z firmy.

debata chyba