Mladí ľudia nechcú pracovať v poľnohospodárstve

Dôležitosť mileniálov je na trhu práce čoraz výraznejšia. Táto skutočnosť môže byť problematická najmä pre odvetvia ako cestovný ruch, textilný priemysel či poľnohospodárstvo, ktoré sú na najväčšom pracovnom portáli na Slovensku mimo záujmu tejto skupiny ľudí.

02.09.2018 06:00
meeting, mladí ľudia, študenti, práca,... Foto:
Záujmy mileniálov by mali sledovať najmä firmy so zamestnancami v zákazníckej podpore.
debata (3)

Požiadavky generácie Y sú pre personalistov stále väčšou témou. Ľudia narodení v rokoch 1980 až 1995 už totiž nie sú označovaní za juniorov, ale na trhu práce tvoria čoraz dôležitejšiu skupinu pracovníkov. Tejto téme sme sa venovali aj v nedávnom Paylab data research, kde sme sledovali trendy z hľadiska požadovaných benefitov. Spoločnosť Profesia sa teraz pozrela, ako sa táto skupina ľudí správa na najväčšom pracovnom portáli na Slovensku.

Záujmy mileniálov by mali sledovať najmä firmy so zamestnancami v zákazníckej podpore. Ukazuje sa, že až 42 percent uchádzačov, ktorí reagujú na Profesia.sk na tieto miesta, sú práve ľudia v tejto vekovej kategórii. Mileniáli majú tiež veľký záujem o prácu v technike a rozvoji, manažmente, HR či v bankovníctve. Naopak, ľudia, ktorí sa dátumom narodenia zaraďujú do generácie Y, majú najmenší záujem o prácu v poľnohospodár­stve, službách či v textilnom priemysle. Problém s nezáujmom mileniálov môže trápiť aj zamestnávateľov v cestovnom ruchu. Stále rastúce odvetvie na Slovensku nie je pre týchto ľudí zaujímavé tak ako napríklad bankovníctvo či pozície v HR.

Pozície, ktoré majú momentálne na Profesia.sk najvyšší podiel uchádzačov mileniálov, sa dajú charakterizovať ako špecializované s požiadavkou vysokoškolského vzdelania. Na prvých troch miestach môžeme vidieť pozície v IT, finančníctve a bankovníctve.

Z databázy životopisov na Profesia.sk môžeme usúdiť, že 84 percent mileniálov deklaruje, že ovláda angličtinu. Jej znalosť je u mileniálov lepšia ako je to pri generácii X, kde znalosť tohto jazyka uvádza zhruba 65 percent ľudí. Ešte väčší podiel anglicky hovoriacich má generácia Z, ktorú však významná účasť na trhu práce ešte len čaká. Lepšie jazykové znalosti potvrdzujú mileniáli v porovnávaní s generáciou X aj pri ovládaní nemčiny. V životopisoch uvádza jej ovládanie 53 percent mileniálov. Zaujímavosťou však je, že takýto pozitívny vývoj nemecky hovoriacich už nevidíme pri generácii Z. Naopak, môžeme usúdiť, že podiel ľudí, ktorí ovládajú nemecký jazyk, sa pri mladších ročníkoch znižuje.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #poľnohospodárstvo #zamestananie #mladí ľudia #mileniáli