Spoločnosť Profesia sa pozrela na trendy hľadania nových zamestnancov a reakcií uchádzačov na Slovensku. Analýza sledovala správanie sa firiem a uchádzačov za posledné tri roky. Ukazuje sa, že najvhodnejšie obdobie na zmenu práce je pred začiatkom leta, uchádzači však hľadajú nové zamestnanie skôr v zime.
Zamestnávatelia na Profesia.sk zverejňujú najčastejšie ponuky v máji a júni. V prvej päťke skončili však aj mesiace po letných prázdninách – september a október. Uchádzači, ktorí si hľadajú prácu počas prvých mesiacov, majú každoročne najviac príležitostí v marci. Naopak, najmenej ponúk uverejňujú zamestnávatelia každoročne v decembri. Menšia ponuka pracovných príležitostí je tiež pravidelne dostupná v novembri a vo februári.
Z pohľadu reakcií na ponuky je najfrekventovanejším mesiacom január. To môže súvisieť práve s predsavzatiami, ktoré si dávajú Slováci do nového roka. Druhým najobľúbenejším je február, a to aj napriek tomu, že ide o jeden z mesiacov, keď býva na Profesia.sk každoročne najmenej ponúk. Keď sa pozrieme na spodok rebríčka, môžeme vidieť, že ľudia si hľadajú prácu na Profesii najmenej v decembri, keď je na portáli aj najmenšia ponuka. Nasledujú mesiace júl a apríl.
Portál tiež vyhodnotil aktivitu zamestnávateľov a uchádzačov počas týždňa. Ukazuje sa, že v roku 2018 pridávajú zamestnávatelia najviac pracovných ponúk v pondelok. Na druhom mieste skončil utorok a na tretej priečke piatok. Najmenej frekventovaný deň pre hľadanie nových zamestnancov je, naopak, sobota. Ak sa pozrieme na týždeň z pohľadu ľudí, ktorí si hľadajú prácu, ukazuje sa, že najobľúbenejším dňom na posielanie životopisu je pondelok. Najmenší počet reakcií spomedzi pracovných dní eviduje portál Profesia.sk vo štvrtok. Celkovo však uchádzači reagujú najmenej počas víkendu, pričom rozdiel medzi aktívnym hľadaním práce počas týždňa a víkendu je priepastný.
Top 5 mesiacov s najvyšším počtom reagujúcich uchádzačov
1. Január
2. Február
3. Október
4. Marec
5. September