Aké vlastnosti má výnimočne dobrý zamestnanec?

Ako zmenila koronakríza personálnu politiku firiem? Čoraz dôležitejšia je flexibilita. Akých 11 vlastností určite nesmie chýbať nadpriemernému zamestnancovi?

22.04.2021 10:00
žena, študentka, práca, notebook, úsmev Foto:
V určitom bode sa väčšina z nás uspokojí s tým, že sme dobrí. Naozaj najlepší zamestnanci však nie sú nikdy úplne spokojní.
debata

Podľa Alžbety Grácovej, riaditeľky ľudských zdrojov a. s. Slovnaft, je personálna politika veľmi rozsiahla a komplexná téma. "Preto by nebolo dobré vyzdvihnúť len jednu časť. Pre nás je veľmi dôležité mať v spoločnosti napríklad dobre a zrozumiteľne nastavené odmeňovanie zamestnancov, ktoré zohľadňuje predovšetkým ich schopnosti, zručnosti a celkový prístup k práci. Rovnako dôležité je venovať veľkú pozornosť neustálemu vzdelávaniu a rozvoju zamestnancov. Nielen talentov, ale aj ostatných zamestnancov v robotníckych a administratívnych pozíciách. Neustále pracujeme na tom, aby sme im vedeli ponúknuť okrem povinných školení aj široké portfólio iných vzdelávacích a rozvojových aktivít.“

V Slovnafte vnímajú zamestnanci svoj rozvoj a vzdelávanie ako dôležitú súčasť pracovného života, aktívne sa oň zaujímajú a pracujú na sebe. "Za dôležité považujeme správny výber zamestnancov, ktorí znalosťami a skúsenosťami, ale aj z pohľadu firemnej kultúry dobre zapadnú do tímov,“ dodáva A. Grácová.

Pridaná hodnota vzdelávania

Všetci sme svedkami toho, ako rýcho sa veci menia. "Aj my sme prešli mnohými zmenami, ktoré by sme možno za štandardných okolností riešili oveľa dlhšie. Zaviedli sme napríklad Internú akadémiu, v rámci ktorej vzdelávame svojich zamestnancov v rôznych oblastiach s pomocou našich kolegov – interných lektorov. Je skvelé, že zamestnanci aj v tomto vidia pridanú hodnotu pre spoločnosť a veľmi radi a ochotne sa zapoja, aby kolegom odovzdali nové znalosti. Sami sa pritom rozvíjajú a spoznávajú navzájom. Myslím si, že v tomto roku, po rozsiahlej skúsenosti s prácou z domu, bude väčšia požiadavka na flexibilitu práce, pokiaľ ide o čas a miesto jej výkonu. Môže to viesť k zlepšeniu rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom zamestnancov. Očakávame tiež, že mnohí zamestnávatelia budú oveľa viac pozornosti venovať nákladom, aj personálnym, zvýšeniu efektivity procesov vo firmách a zvýšeniu produktivity práce,“ zdôrazňuje A. Grácová.

Slušné prostredie a dobrý kolektív

Obchodný reťazec Billa pokladá za základ personálnej politiky zodpovednosť a férovosť voči zamestnancom, neustály rozvoj a zlepšovanie sa. "Naším spoločným cieľom sú spokojní zákazníci. Veríme, že tí budú spokojní, keď sa o nich budú starať šikovní a rovnako naladení zamestnanci. Vytvárame slušné pracovné prostredie a záleží nám na dobrom kolektíve. Aktívne pracujeme na zvyšovaní kvality nášho manažmentu v predajniach, pretože od neho závisí veľmi veľa. Neustále zlepšujeme pracovné prostredie, automatizujeme rôzne procesy a prinášame novinky,“ hovorí Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa.

mikroskop, vedkyňa Čítajte viac Ženy majú na to, aby zastávali vedúce pozície vo vede či technike. Treba len podporu spoločnosti, aj rodiny

11 vlastností výnimočne dobrých zamestnancov

1. Vychádzate s ostatnými
Nielenže vám robí radosť byť s ostatnými v práci, ale ste aj skvelý tímový hráč. Plus – pravdepodobne to znamená, že zapadáte do kultúry vašej organizácie.

2. Ste čestný
Ste úprimný vo vzťahu a pri diskusii so svojím šéfom a kolegami. Hovoríte úprimne a otvorene. A čo je najdôležitejšie, nemusíte sa uchyľovať k používaniu klamstiev a ďalších prostriedkov, ktoré by vám mohli pomôcť dostať sa dopredu.

3. Neustále sa zlepšujete
V určitom bode sa väčšina z nás uspokojí s tým, že sme dobrí. Naozaj najlepší zamestnanci však nie sú nikdy úplne spokojní. Majú nutkanie neustále sa učiť nové veci, skúšať nové prístupy a snažia sa pracovať efektívnejšie a lepšie. Sú síce nepokojní, ale vždy sa snažia zlepšiť sami seba.

4. Preberáte zodpovednosť
Platí, že na pracovisku sa bez integrity robí horšie a zodpovedný človek to má ťažšie. Ale ak máte slušného šéfa, ktorý je sám taký, je prevzatie zodpovednosti pravdepodobne dobrý krok.

5. Ste spoľahlivý
Ste ako hodinky. Hovoríte, že idete niečo urobiť, naozaj to urobíte a urobíte to správne. Máte dôveru ostatných, môžu sa na vás spoľahnúť, čo je neoceniteľné pri dôležitých projektoch a zákazkách.

6. Orientujete sa vo firemnej politike
V korporátnych firmách nie je nikto na 100 percent imúnny voči kancelárskym intrigám. Naučte sa orientovať na pracovisku, je to dôležitá súčasť úspechu v práci. Bohužiaľ, až príliš často má toto prednosť pred snahou byť dobrý vo svojej práci. Ak ste jedným z tých, ktorí môžu úspešne prechádzať spornými situáciami na pracovisku bez toho, aby ste sa utápali v drámach, je to dobré znamenie.

7. Buďte mentorom
Ak sa s vami príde niekto poradiť, môžete si byť istý, že vás vidí ako vynikajúceho pracovníka. Ste taký dobrý vo svojej práci, že pomáhate ostatným rovnako uspieť.

8. Ste proaktívny
Nesedíte nečakáte a nepýtate sa: Čo mám teraz robiť? Idete nájsť problémy a potom objavujete riešenia.

9. Dokážete uskutočniť svoje ciele a plány
Ambície a fantázie nie sú ničím bez vytrvalosti. Máte veľa skvelých nápadov a plánov, ale ak nedokončíte nejaké projekty, nebudete nikdy dobrý zamestnanec.

10. Ste skvelý komunikátor
Manažéri milujú ľudí, ktorí komunikujú to, čo chcú a plánujú robiť a potom naozaj idú a urobia to.

11. Ste svedomitý človek
Byť dobrý je fajn, ale nie vždy sa tak dostanete dopredu na vašom pracovisku. Svedomitý zamestnanec sa vyznačuje tým, že je pracovitý, vytrvalý a má hlad po úspechu.

Zdroj: www.kmosek.com

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zamestnanec #trh práce #Práca a kariéra #flexibilita