Takto chudnú ženy po šesťdesiatke

18.06.2019 06:00
dôchodca, senior, staroba, relax, jeseň, les,...
To, že fyzická námaha je skutočne zameraná na spaľovanie tuku zistíte tak, že sa mierne zapotíte a stále ste schopní počas cvičenia bez problémov udržať dych. Autor:

Udržanie štíhlej línie v staršom veku nie je hračka. Ženy po šesťdesiatke sa pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov musia popasovať nielen s hormonálnymi zmenami, ale aj nepríjemnými prírastkami tuku v oblastiach bokov, brucha a stehien.

Aj pre dámy v seniorskom veku však existuje úspešný plán chudnutia. Toto sú tipy, ako na to.

1. Dobrý fitness plán

Seniorkám pomáha spaľovať telesný tuk približne 150 minút telesnej aktivity týždenne, alebo polovica uvedeného času v podobe aeróbnych činností. K nim zaraďujeme chôdzu, plávanie, bicyklovanie, behanie v pomalšom tempe. Dámy by si mali stanoviť stupnicu aktivity, a to od 1 – 10, pričom posledná uvedená číslica znamená silnú intenzitu. Pri cvičení je vhodné udržiavať si strednú úroveň námahy. V prípade, že sa pohybuje na spodnej hranici spomínanej stupnice, efekt z chudnutia sa nedostaví. Podobne je to aj pri veľmi silnej záťaži, teda stupni 10. To, že fyzická námaha je skutočne zameraná na spaľovanie tuku zistíte tak, že sa mierne zapotíte a stále ste schopní počas cvičenia bez problémov udržať dych.

2. Nebojte sa závaží

Fitness centrá sú otvorené nielen pre mladých ľudí, ale aj pre tých starších. Seniorky by sa nemali vyhýbať tomuto druhu cvičeniu, a to z dôvodu posilňovania svalov. Nemusíte sa pritom obávať, že cvičením a rastom svalovej hmoty priberiete na hmotnosti. Svaly označujeme ako aktívnu telesnú hmotu, čo znamená, že čím je jej v tele viac, tým lepšie sa spaľujú kalórie z jedla a nadbytočné tukové vankúšiky. S pribúdajúcim vekom tiež dochádza k atrofii svalstva, ktorá môže spôsobovať bolesti pri pohybe, skracovanie svalových vlákien, únavu a priberanie tuku.

3. Triky aj na tanieri

Chudne sa nielen cvičením, ale aj správnou stravou. V staršom veku dochádza k spomaľovaniu metabolizmu. Látková premena sa utlmuje, čo v praxi znamená, že senior spáli omnoho menej kalórií, než mladý človek pri rovnakej námahe. Metabolizmu treba trochu pomôcť. Platí však, že obmedzovanie jedla tento proces ešte viac zabrzdí. Požiadavky na vyváženú stravu sú individuálne, pričom základ je vždy rovnaký. Kľúčom úspechu je konzumácia dostatočného množstva zeleniny, ktorá obsahuje minimum cukru a veľké dávky vlákniny. Zo sacharidov uprednostnite tie v celozrnnej podobe, vyhnite sa však sladkostiam, zákuskom a koláčom z bielej múky. Pre rast svalov a lepšiu kondíciu pomôžu kvalitné bielkoviny a zdravé tuky z morských i sladkovodných rýb. Pestrú škálu potravín určených na chudnutie šikovne doplnia aj semená rastlín, rastlinné oleje a orechy.

4. Stavte na zdravé tuky

Pochutnať si z času na čas na slaninke či klobáske nemusí byť na škodu. Ak sa však tento druh stravovania stane základom vašej diéty, úspech v podobe straty kilogramov sa nedostaví. Živočíšne zdroje potravín, ako sú červené mäso (bravčové a hovädzie), mliečne výrobky a syry je vhodné doplniť nenasýtenými mastnými kyselinami, ktoré sa laicky, no výstižne označujú pojmom zdravé tuky. Najlepšími zdrojmi nenasýtených mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné na rýchle chudnutie sú avokádo, mandle, arašidy, ale aj repkový či olivový olej.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chudnutie #olivový olej #diéty #aktívny senior
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku