Ktoré potraviny uľavia nafúknutému bruchu?

10.05.2020 06:00
uhorky, šalát, zelenina, uhorka
Uhorky hydratujú organizmus a samotná voda tiež uľavuje črevám pri trávení, pretože riedi stolicu. Autor:

Nadúvanie a pocit tvrdého brucha. Zdravotné ťažkosti, ktoré seniorov zvyknú vytrápiť o čosi viac ako zvyšnú časť populácie. Dôvodom môže byť nedostatočný príjem tekutín, nepravidelné stravovanie a nechutenstvo. Ako si s tým poradiť?

Dodajú šťavu črevám

Jedným zo spôsobov ako sa zbaviť nafúknutého brucha je pravidelná konzumácia zeleniny bohatej na vodu. Takýmto druhom rastlinnej stravy sú napríklad uhorky, ktoré obsahujú viac ako 90 % vody vrátane potrebných minerálov a vitamínov. Uhorky hydratujú organizmus a samotná voda tiež uľavuje črevám pri trávení, pretože riedi stolicu. Týmto spôsobom sa zvyšuje priechod potravy. V opačnom prípade dochádza k zápche a plynatosti. Uhorky sa tiež chvália obsahom látky zvanej kvercetín, ktorá zmierňuje zápal v zažívacom trakte.

Plus pre trávenie i potenciu

Nadúvanie odstráni aj zeler. Šťava z tohto druhu zeleniny patrí medzi najlepšie potraviny na podporu trávenia. Zeler obsahuje vysoký podiel vody, má močopudné účinky. Pomáha obličkám, chráni žalúdok a črevá pred vznikom rakoviny a muži ho ocenia aj pri zlepšovaní erekcie a libida. Stonka zeleru sa pýši obsahom minerálnej látky draslík a len minimom kalórií. Nájdeme v ňom aj viaceré protizápalové flavonoidy, ktoré sa starajú o zdravé fungovanie a priechodnosť čriev.

Zelená ananásu

Podľa výskumu, ktorý bol zverejnený v časopise Clinical Immunology podráždený žalúdok upokojuje aj konzumácia čerstvého ananásu. Pravidelné pochutnávanie si na tomto tropickom ovocí zmierňuje najmä zápal hrubého čreva. Ananás je možné jesť samostatne, alebo ako súčasť probiotických jogurtov, ktoré zlepšujú pohyb potravy v črevách a zmierňujú tým pocit nafúknutého brucha. Okrem toho sa chutné žlté ovocie hrdí obsahom látky zvanej bromelín, ktorá sa podieľa na rýchlejšom trávení a spaľovaní tukov.

Keď máme málo enzýmov

Pokiaľ si radi pochutnávate na jogurtoch, košom by ste nemali dať ani kefíru. Tento chuťovo výrazný kvasený nápoj obsahuje laktázu, to je enzým, ktorý štiepi mliečny cukor. Nadmerná konzumácia mliečneho cukru – laktózy môže spôsobovať nadúvanie a plynatosť. Starší ľudia zvyčajne nemajú dostatok enzýmov na trávenie mliečneho cukru, a preto u nich konzumácia mlieka a niektorých mliečnych výrobkov vedie k ťažkostiam s trávením. Výskumy ukazujú, že pitím kefíru sa znížili problémy s trávením a plynatosťou až o 70 %.

Pastva pre zdravé baktérie

Žalúdočné ťažkosti pomáha hravo vyriešiť aj pravidelné pochutnávanie si na špargli. Vegetariánska pochúťka uľaví črevám a zmierni pocit nadúvania. Špargľa obsahuje vzácnu aminokyselinu asparagín, ktorá pôsobí močopudne. Okrem toho je bohatá na prebiotiká, ktoré živia takzvané dobré baktérie v črevách človeka. Čím viac prospešných baktérií sa nachádza v tráviacom ústrojenstve, tým je menšia pravdepodobnosť, že vás postihne nepríjemné nafukovanie.

Svieži strúhaný zeler s mrkvou, majonézou a kyslou smotanou.

Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Zelerový šalát na Varecha.sk

Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.

#zeler #uhorky #nadúvanie #brucho #ananás
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku