Číslo, z ktorého telefonujú, vyvoláva dojem, že ide o ústredňu banky. Aktuálne tieto osoby oslovujú spotrebiteľov priamo telefonicky, objavuje sa však kontaktovanie cez sociálne siete, emailom, či správami prostredníctvom rôznych aplikácií. Praktiky subjektov sú podľa NBS rôznorodé, v súčasnosti ide o prípady kontaktovania klientov s informáciou, že nesplácajú úver, a preto im budú zablokované peniaze na ich bežnom účte. Môže však ísť aj vyhrážky o údajnom zablokovaní účtu, ak spotrebiteľ nezaplatí pokutu ako výsledok fiktívnej kontroly, či o výhodnú ponuku úveru.
Čo radí banka
„Ak sa stretnete s ponukou, reklamou alebo stránkou, ktorá vám ponúka rôzne výhodné služby či úver, buďte obozretní. Odporúčame vám v prvom rade zistiť, o akú spoločnosť ide a prípadne si o spoločnosti vyhľadajte informácie na internete,“ radí centrálna banka. Na tento účel môže spotrebiteľ využiť aj internetovú stránku subjekty.nbs.sk a overiť si, či daný subjekt dohliada Národná banka Slovenska alebo iný zahraničný dohliadací orgán a či môže podnikať v danej oblasti na Slovensku.
Národná banka Slovenska podľa jej vyjadrení nikdy nekontaktuje ľudí k splácaniu úverov, ponuke pôžičiek alebo iným službám. „Vzhľadom na to, že aktuálne sú veľmi rozšírené podobné aktivity, upozorňujeme na obozretnosť a neodporúčame ďalšiu komunikáciu s osobami vydávajúcimi sa za zástupcov Národnej banky Slovenska,“ dodala banka.