Študenti by najradšej pracovali v technologických firmách

Google, Eset a Tatra banka. To je prvá trojka firiem podľa výsledkov prieskumu o „vysnený džob“, do ktorého sa cez elektronický dotazník zapojilo vyše 450 študentov vysokých škôl.

01.12.2013 07:00
škola, štúdium Foto:
Ilustračné foto
debata (3)

Prieskum zrealizovalo občianske združenie Manageria, ktorého cieľom je rozvíjať zručnosti a hodnoty mladých ľudí, aby z nich v budúcnosti vyrástli slušní a schopní lídri pre Slovensko. Študenti mohli vyberať z vyše 70 spoločností zadelených podľa sektorov, v ktorých pôsobia, alebo si mohli pridať spoločnosť podľa vlastného uváženia. Do dotazníka boli zaradené firmy, ktoré patria medzi špičku vo svojich odvetviach a zároveň nie je možné pochybovať o ich etickom podnikaní.

Prvé dve miesta v prieskume obsadili firmy patriace do technologického odvetvia. Najviac hlasov ako vysnený zamestnávateľ získal Google – 10,5 percenta a zároveň ho až 57 percent študentov zaradilo na svoj užší zoznam, kde by chceli pracovať. Druhé miesto v hlasovaní o vysneného zamestnávateľa obsadil Eset so 6,5 percenta a 45 percent študentov ho umiestnilo na svoj užší zoznam. Dvojicu technologických firiem na čele doplnila Tatrabanka so 6,5 percenta hlasov pre vysneného zamestnávateľa a 43 percentami hlasov o užší zoznam.

„Google sa dlhodobo snaží získavať do svojich radov talentovaných a šikovných mladých ľudí, pričom podporuje individualitu, talent a tímovú spoluprácu. Jednotlivcom dáva priestor tvoriť nové veci a prichádzať s vlastnými nápadmi. A práve to sú, myslím, dôvody, pre ktoré je Google pre mladých ľudí a študentov atraktívny. Okrem toho si stále zachováva charakter start–upu a jeho online služby študenti sami bežne používajú. Budeme sa snažiť, aby to tak bolo i naďalej,“ povedal šéf slovenského Googlu Rasťo Kulich.

V hlasovaní sa nestratili aj slovenské firmy. Druhé miesto spoločnosti Eset možno až tak veľmi neprekvapí, keďže ide o globálneho hráča.

Do prvej pätnástky sa však v kategórii vysnívaný džob dostali aj ďalšie dve slovenské firmy, BUBO a Martinus.sk, pričom Martinus.sk sa v hlasovaní o užší zoznam zvažovaných firiem dostal dokonca až na tretie miesto.

Metodika hlasovania bola nasledujúca. Manageria poskytla v rámci elektronického dotazníka študentom zoznam firiem, v ktorom mohli označiť neobmedzený počet spoločností do užšieho zoznamu (shortlistu), ale len jednu ako svojho „najžiadanejšieho zamestnávateľa (vysnený džob)“. Podľa počtu hlasov každej firmy autori prieskumu spravili rebríček najžiadanejších spoločností.

Občianske združenie Manageria zorganizovalo v novembri na Fakulte manažmentu UK jedinečný nočný kariérny event Night of chances (NOC), kam organizátori pozvali šéfov firiem, ktoré sa v prieskume umiestnili na najvyšších miestach.

Na jednom z predošlých vydaní NOC–i sa to podarilo študentke Ingrid Krajčiovej, ktorú si počas jedného z workshopov vybrali šéfovia slovenskej pobočky firmy Google, víťaza aktuálneho rebríčka Managerie o „dream job“. Ingrid tam odvtedy pôsobí ako koordinátorka jedného z programov firmy:

„Na NOC chodím rada každý rok. Okrem možnosti bližšie spoznať top slovenské firmy interaktívnou formou worskshopov, má človek možnosť vypočuť si zaujímavé prednášky a spoznať zaujímavých ľudí. Pre mňa bol osudný hneď prvý ročník Night of Chances – vďaka Managerii a mojim aktuálnym kolegom z Googlu, ktorí robili naozaj výborný workshop podčiarknutý perfektnou atmosférou a organizáciou NOC–i, som získala môj vytúžený job v Google, takže tomuto podujatiu naozaj vďačím za veľa,“ povedala Krajčiová.

Rasťo Kulich si aj dnes dobre pamätá, ako na nich Ingrid v roku 2011 zapôsobila. „Práve na podujatí NOC sme stretli Ingrid, ktorá je už súčasťou nášho slovenského tímu. Formát NOC–i plný worskhopov je skvelým prostriedkom, ako spoznať top študentov priamo v akcii, kde riešia naše reálne pracovné problémy. Mali sme možnosť spoznať množstvo veľmi šikovných študentov, Ingrid však bola jednoznačne najlepšia“.

Študenti sa mohli osobne prísť rozprávať so šéfmi významných slovenských firiem na Fakultu manažmentu UK a ktovie, možno podľa príkladu Ingrid naštartujú svoju kariéru u jedného z vysnených zamestnávateľov. Témou hlavnej panelovej diskusie so šéfmi spoločností Google, ESET a Tatrabanka bol „X– faktor – aký faktor hľadajú v ľuďoch špičkové firmy“. Na tohtoročnej NOCi nechýbali workshopy. Vrátane trojice úspešných firiem o Dream job ich usporiadajú aj firmy EY, Heineken. Accenture, Dell či Adidas.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #práca #firmy #štúdium