„V prostredí prevažne technicky orientovanej Žilinskej univerzity je naša Fakulta humanitných vied (FHV) najmladšia, najmenšia a svojím zameraním jedinečná. V modernom univerzitnom kampuse postupne rozvíjame v rámci štyroch katedier (anglického jazyka a literatúry, filozofie a religionistiky, mediamatiky a kultúrneho dedičstva a katedry pedagogických štúdií) študijné programy v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy a v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Záujemcom poskytujeme aj možnosť vzdelávania prostredníctvom rozširujúceho štúdia a doplňujúceho pedagogického štúdia,“ hovorí dekanka FHV Slavka Pitoňáková.
"Štúdium mediamatiky a kultúrneho dedičstva je zamerané na interdisciplinárne štúdium nových foriem komunikácie v tradičnom aj on-line prostredí, s dôrazom na tvorbu informačných obsahov a prácu s nimi,“ upriamuje pozornosť na moderný a zároveň kreatívny odbor štúdia S. Pitoňáková. "Program je zameraný na oblasť médií a kultúrneho dedičstva a študenti si prostredníctvom povinne voliteľných predmetov môžu zvoliť svoju špecializáciu – líniu mediálno-manažérsku, informačno-technickú alebo líniu zameranú na oblasť kultúrneho dedičstva,“ dodáva S. Pitoňáková.
Dekanku teší, že záujem o štúdium na fakulte má aj napriek klesajúcej demografickej krivke a odlivu študentov do zahraničia v posledných rokoch vzostupný trend. "Nosnou myšlienkou života fakulty je otvorená a zodpovedná komunikácia, kladieme veľký dôraz na individuálny a férový prístup k študentom, ktorých my pedagógovia vnímame skôr ako kolegov. Poslucháčov vedieme k intenzívnemu používaniu nových technológií a zároveň k tomu, že humanitné a spoločenské vedy nie sú nepotrebným komponentom spoločnosti, ale jej historickou a jedinečnou súčasťou, priam nevyhnutnosťou, ponúkajúcou odpovede na otázky bytia a žitia človeka,“ zdôrazňuje dekanka.
Fakulta humanitných vied vychovala za vyše dvadsať rokov svojej existencie už takmer 6 000 absolventov. Nachádzajú uplatnenie v širokej škále verejných, štátnych, súkromných a neziskových inštitúcií, v médiách, reklamných agentúrach, informačných a osvetových strediskách. Pôsobia ako informační špecialisti, kreatívni tvorcovia mediálneho obsahu či marketéri v oblasti kultúrneho dedičstva pre oblasť masmédií a nových komunikačných médií.