Podľa obchodníkov však v poslednom období veľmi cítiť ekonomické správanie spotrebiteľov. ,,Ľudia viac čakajú na to, kým oblečenie zlacnie ešte výraznejšie," povedal Pavel Novák zo spoločnosti C&A. Na vyhliadnutý odev si tak počkajú a nakúpia ho potom lacnejšie.
Skôr a v nižších zľavách nakupujú ľudia zvyčajne len pred dovolenkou, keď potrebujú plavky, šortky či turistickú obuv ihneď. Alebo nakupujúci, ktorí sa boja, že neskôr už nebude ich veľkosť.
Uvážlivejšie správanie ľudí pri výpredajoch pozoruje aj Pavol Konštiak, šéf Zväzu obchodu a cestovného ruchu. ,,Spotrebiteľov netreba podceňovať, sú ekonomicky veľmi dobre zdatní. Snažia sa, aby kúpili lacno a v dobrej kvalite," opísal Konštiak.
Záujem ľudí o výpredaje je podľa niektorých obchodníkov porovnateľný s minulým rokom. ,,Podpísalo sa na tom čiastočne aj chladnejšie leto. Ľudia sa začali skôr zaujímať o teplejšie oblečenie," opísala Magdaléna Drsová zo spoločnosti H&M. Počas výpredajov si pritom spotrebitelia najčastejšie nakupujú pohodlné veci na voľný čas.
Iní obchodníci hovoria o náraste počtu nakupujúcich. ,,O tohtoročný letný výpredaj bol ešte väčší záujem ako pred rokom. Ľudia sa tiež vedia v ponuke veľmi rýchlo zorientovať z hľadiska jej výhodnosti a rýchlejšie sa rozhodujú," doplnila Oľga Hrnčiarová zo spoločnosti Tesco. Aj keď je cena pre kupujúcich veľmi dôležitá, v poslednom období sa podľa Drsovej z H&M stávajú nakupujúci náročnejšími na to, ako výpredaj vyzerá. ,,Nestačí iba preniesť zľavnené oblečenie na jedno miesto a tam dať tabuľku so zľavou," dodala.
Obchodníci ponúkajú výraznejšie zlacnený tovar zvyčajne do vypredania zásob. Výpredaje tak nemusia z obchodov zmiznúť hneď po skončení leta. Niektoré letné oblečenie môžu ľudia lacno nakúpiť ešte aj počas prvých septembrových dní či až do polovice mesiaca.