Ako založiť internetový obchod

Internetové obchody zažívajú boom. Zakladajú ich nielen veľké firmy, ale v mnohých prípadoch len jeden človek. Ten ho potom spolu s ďalším členom rodiny riadi takzvane z obývačky.

27.10.2011 06:30
nákup, eshop, internet, kreditka, notebook Foto:
Ilustračné foto
debata

Ak podnikateľ cez internet ponúkne zaujímavý tovar za dobrú cenu, všetko na prehľadnej internetovej stránke, ktorú dokáže spropagovať, na úspech by dlho čakať nemal. Pri výbere tovaru platí jedna zásada. Predajca by mal predávať to, v čom sa vyzná. Podnikať na internete môže právnická osoba alebo fyzická osoba so živnostenským listom. Predmetom podnikania je maloobchodný predaj koncovému užívateľovi.

Prvým krokom k elektronickému obchodu je výber názvu a domény. Názov obchodu by mal byť ľahko zapamätateľný a mal by súvisieť s ponúkaným tovarom. Podľa názvu sa vyberá aj doména – adresa webstránky. Názov domény je jedným z najsilnejších kritérií pre umiestnenie v internetových vyhľadávačoch, napríklad v Google. Napríklad ak podnikateľ chce predávať bylinky, je dobré mať slovo bylinky v názve domény. Nájsť voľnú doménu však nie je také jednoduché, pretože väčšina z nich je už zaregistrovaná.

Väčšina podnikateľov neprevádzkuje obchod na vlastnom serveri, a preto potrebuje webhosting. Zabezpečujú ho webhostingové spoločnosti. Každá z nich ponúka viacero balíkov, ktoré sa líšia veľkosťou poskytnutého priestoru, množstvom e–mailových schránok, subdomén či databáz. Za doménu a webhosting sa platí ročný poplatok. Pri doméne .sk sa pohybuje cena okolo 16 eur a webhosting od 30 eur.

Po výbere webhostingu nasleduje vytvorenie internetového obchodu – teda výber softvéru na e–shopy. Na výber je niekoľko možností. Prvou sú tzv. free e–shopy, ktoré je možné stiahnuť z internetu zadarmo. Bez pokročilých počítačových znalostí spustenie takého e–shopu laik nemusí zvládnuť. Preto je výhodnejšie nechať takúto inštaláciu na odborníkov. Druhou možnosťou je prenájom obchodu za mesačný poplatok. Výhodou prenájmu je to, že predajca sa nemusí trápiť s inštaláciou obchodu, nevýhodou zase, že si zákazník nevytvára obchod sám, ale vyberá si z ponuky niekoľkých dizajnov. Treťou a najdrahšou možnosťou je vytvorenie obchodu na mieru, ktoré robia profesionálne firmy. Cena za ich prácu sa pohybuje rádovo v tisíckach eur. Predajca však už potom neplatí mesačný poplatok za prenájom.

Rady pre úspešný e–shop

  • 1. Originálna obchodná stratégia – výber ponúkaného tovaru a predajnej ceny
  • 2. Prehľadná internetová stránka – vyhľadávanie na nej musí byť rýchle a jednoduché
  • 3. Informácie o ponúkanom tovare – podrobný opis tovaru, keďže zákazník ho nemôže vidieť ani chytiť, plus kvalitné fotografie
  • 4. Registrácia zákazníka – na stránke e–shopu by mala byť jednoduchá s minimom požadovaných údajov
  • 5. Zverejnenie obchodných podmienok, dodacej lehoty a platobných podmienok
  • 6. Kontaktné informácie – obchodné meno, sídlo, IČO, označenie registra, ktorý podnikateľa zapísal, číslo zápisu
  • 7. Propagácia stránky

© Autorské práva vyhradené

debata chyba