Spoločnosť Karsa Technologies štyri mesiace sledovala vývoj cien tovaru v ôsmich veľkých slovenských eshopoch. Zistila, že obchody veľakrát ponúkajú po Novom roku veľké zľavy vďaka tomu, že dané produkty pred Vianocami zdraželi. Napríklad ak by televízor stál v novembri 300 eur, v decembri by zdražel na 500 eur a v januári by sa jeho cena vrátila na pôvodných 300 eur, obchod by mohol deklarovať, že ho ponúka so 40-percentou zľavou. V skutočnosti sa cena len vrátila na pôvodnú úroveň. Takúto zľavu obchody ponúkajú až na 9 percent tovaru.
Takmer polovica výrobkov sa aj po Vianociach predáva za rovnakú cenu ako pred sviatkami. Spotrebitelia sa však nemusia báť, že by v súčasnosti zaplatili za nákup viac ako pred Vianocami. Ani v jednej kategórii výrobkov, ktoré spoločnosť porovnávala, neprišlo v januári k zdraženiu.
Najväčšiu šancu mali spotrebitelia ušetriť, ak si na povianočné obdobie nechali kúpu televízora či satelitu. V tejto kategórii zlacnelo až 27 percent produktov. Opakovanú zľavu, teda vrátenie ceny na pôvodnú nižšiu úroveň, ponúkajú obchody pri 20 percentách produktov z tejto oblasti. V kategórii mobilné telefóne zlacnelo 16 percent výrobkov a spomedzi USB kľúčov je lacnejších 15 percent produktov. Naopak vôbec nezlacneli navigácie, digitálne kamery či počítače. Ale napríklad pri navigáciách je až 20 percent produktov takých, ktoré obchody ponúkajú so zľavou vďaka tomu, že cenu znížili na pôvodnú sumu.