Krach cestovky. Ako dostať naspäť všetky peniaze?

Každý rok v lete skrachuje aspoň jedna cestovná kancelária. Aj keď je poistená, neznamená to, že všetci klienti musia dostať naspäť všetky peniaze, ktoré za zájazd zaplatili.

31.07.2018 11:04
dovolenka, lietanie, letisko Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

Výhodu majú v tomto prípade ľudia, ktorí za dovolenku zaplatili platobnou kartou. Kartové spoločnosti totiž poskytujú klientom ochranu v prípade nedodania zaplateného tovaru či služby. Často to využívajú ľudia, ktorí nakupujú cez internet. Ak im obchodník nedodá zaplatený tovar, stačí ak sa obrátiť na svoju banku a tá im vráti peniaze.

Podobne to platí aj v prípade, že klient zaplatí za dovolenku, no tá sa nakoniec neuskutoční. „Na Slovensku sme zažili viaceré krachy cestovných kancelárií či aerolínií. Tie jasne ukázali, že ľudia, ktorí za dovolenku či letenku zaplatili kartou, sa k svojim peniazom vďaka pravidlám fungovania platobných kariet dostali spravidla ľahšie,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

V prípade krachu cestovnej kancelárie je najprv potrebné podať reklamáciu priamo v cestovnej kancelárii. V prípade, že neuspejete, môžete sa obrátiť na svoju banku. Tú požiadate o sprostredkovanie vrátenia platby z dôvodu nedodania služby zo strany obchodníka. K žiadosti by ste mali pripojiť kópiu komunikácie s obchodníkom a doklady o kúpe zájazdu. Najlepšie je, ak je v týchto dokladoch presná špecifikácia za čo ste zaplatili, respektíve čo ste mali za svoje peniaze dostať.

Ako dlho trvá vrátenie peňazí, závisí od náročnosti overovania žiadosti. „V prípade, že termín zaplatenej dovolenky je až po bankrote poskytovateľa, dokážeme peniaze vyplatiť veľmi rýchlo, prakticky obratom. Sú však aj komplikovanejšie prípady, pri ktorých musíme čakať na vyjadrenie banky obchodníka a vyplatenie môže trvať aj viac ako mesiac,“ vraví Cesnaková.

Ľudia, ktorí zaplatia za dovolenku v hotovosti alebo prevodom z účtu, takúto ochranu nemajú. Keďže sami previedli peniaze cestovnej kancelárii, banka im neručí za to, že v prípade nedodania služby im vráti peniaze.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #dovolenka #zájazd #cestovná kancelária #platobná karta