Len za minulý rok reklamovalo v spoločnosti Click2Claim meškajúce či zrušené lety viac než 27 tisíc cestujúcich. To je oproti predchádzajúcemu roku nárast o tretinu. „Hlavným dôvodom zvýšeného záujmu je narastajúci počet meškaní, ale tiež vedomosť o tom, že je možné žiadať kompenzáciu u leteckých spoločností,“ vysvetľuje dôvody František Herynk, riaditeľ spoločnosti Click2Claim.
Najčastejšie k meškaniu dochádza pri letoch z Bratislavy do Londýna, Paríža alebo Madridu. Dôvodom je veľký počet operátorov aj samotných letov. Na druhej strane aj na krátkom lete, akým je zmieňovaná trasa do Londýna, predstavuje finančná kompenzácia 250 eur, čo je často viac, než je cena samotnej letenky.
Zvyšuje sa počet krátkych meškaní
Okrem toho sa zvyšuje tiež počet letov, ktoré meškajú rádovo niekoľko desiatok minút. To je dôsledok celkového nárastu letových operácií a je s tým potrebné počítať pri plánovaní nadväzujúcich letov. Pretože práve pri nich dochádza k ďalším problémom, ako potvrdzuje aj František Herynk: „Percento zmeškania nadväzujúcich letov, s ktorými sa na nás klienti obracajú, v našich štatistikách narastá. Cestujúci sa tak môžu dostať do naozaj nepríjemných situácií.“ Navyše sa dá predpokladať, že problémov v priebehu hlavnej sezóny bude pribúdať. Dôvodom je aj uzemnenie lietadiel Boeing 737 MAX, ktorý musí byť nahradený inými strojmi.