„Na Slovensku využívajú online nakupovanie a booking dovoleniek najčastejšie mladí ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Za posledné roky ich vďaka väčšej dostupnosti internetu pribúda. Aktuálne túto formu využíva 51 % ľudí v tejto vekovej kategórii,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.
K lepším číslam dopomohol aj rozmach tzv. zdieľanej ekonomiky. „Podľa posledných údajov si práve prostredníctvom internetu a aplikácií rezervujeme zdieľané ubytovanie, a to predovšetkým izby, apartmány, domy či vidiecke chaty. Aj tu rebríčku kraľujú Luxemburčania (44 %), ktorí najviac využívajú túto formu ubytovania,“ poznamenala Buchláková.
Slováci sa postupne doťahujú na priemer únie. Vlani až 18 % Slovákov využilo zdieľané ubytovanie doma či v zahraničí. Predbehli sme napríklad aj Českú republiku, kde iba 5 % ľudí využíva túto formu ubytovania. Podobne ako v Česku sú na tom ľudia na Cypre (iba 3 % ľudí využíva zjdieľané ubytovanie, Litve (7 %), Grécku, Rumunsku a Slovinsku (všetky 8 %) či Bulharsku (9 %).
„Aj z našich prieskumov vyšlo, že Slováci prostredníctvom internetu nielen čoraz viac bankujú, ale aj nakupujú. Online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 56 % Slovákov, zhodne 56 %-tný podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny. Najmenej nakupujeme prostredníctvom internetu jedlo (16 %). Až 54 % Slovákov si nevie predstaviť, že by si práve jedlo objednávali online. Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky,“ dodala Buchláková. Rovnako vyše 50 % Slovákov uviedlo, že cez interne nakupuje knihy.