Podľa zákona majú dovolenkári nárok na zrušenie zájazdu bez storno poplatkov iba v prípade, keď nemôžu čerpať službu cestovného ruchu. Napríklad, ak je zavretý hotel, či zrušený let. „Ak máte kúpený zájazd alebo letenky do oblastí zasiahnutých koronavírusom, obráťte sa na predajcov, ktorí pomôžu nájsť najlepšie riešenie. Poistenie storna sa nevzťahuje na udalosti, ktoré nastali v dôsledku epidemiologickej situácie v cieľovej krajine a vždy záleží na rozhodnutí konkrétnej cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Invia.sk Helena Tomková.
Dovolenkári by ešte mohli zmeniť dovolenku v krajine postihnutej koronavírusom za dovolenku v inej destinácii. Všetko však záleží od dohody s cestovnou kanceláriou. „Každý zájazd sa posudzuje individuálne podľa dohody s usporiadateľskou cestovnou kanceláriou a s hotelom. Je potrebné preto kontaktovať predajcu, ktorý poradí a pomôže,“ dodala Tomková.
V každom prípade cestovná agentúra Invia.sk dovolenkárom odporúča, aby sa neuponáhľali. „Treba si počkať, ako sa situácia vyvinie. Za pár mesiacov môže byť riziko nákazy minulosťou a bola by škoda pripraviť sa o dovolenku. My celú situáciu pozorne monitorujeme a naši predajcovia vám radi poradia. Mimochodom, storno podmienky sú spravidla rovnaké teraz, ako aj 60 dní pred odletom,“ konštatovala Tomková.