Pyšní však môžeme byť aj na iných. Peter Varmuža, majiteľ Yeme, hovorí, že ľuďom čoraz viac záleží na tom, aby boli potraviny kvalitné a naše. "Zákazníkom ich môžeme ponúknuť, pretože spolupracujeme s farmármi, ktorým záleží na našich koreňoch a vracajú sa k tradiciám poctivej práce a výrobe tradičných slovenských pokrmov.“
Predajom a kúpou slovenských výrobkov nepodporujeme iba domácich výrobcov a pestovateľov, ale zároveň prispievame k zachovaniu dôležitých pracovných miest a podporujeme pozitívne zmeny v slovenskej ekonomike. "Navyše, bez toho, aby sme uprednostňovali slovenské produkty, by mnoho producentov nemohlo napredovať a investovať do nových technológií, vďaka ktorým môžu produkovať ešte kvalitnejšie lokálne potraviny,“ pripomína Kvetoslava Kirchnerová. Dodáva, že v reťazci BILLA dáva prednosť slovenským produktom až 80 percent zákazníkov.
Čítajte viac Ponuka „Made in Slovakia“ na pultoch pomaly stúpa. Pozrite sa, kde ich je najviac (+grafy)"Ešte donedávna bolo v móde chváliť a kupovať všetko, čo je zo zahraničia. Neplatí to ale určite pre potraviny,“ hovorí Ladislav Birčák zo spoločnosti Novogal. "Všetci máme ešte v čerstvej pamäti viacero škandálov s dovezenými potravinami. Tie naše sú kvalitné, čerstvé, neprevážajú sa aj niekoľko tisíc kilometrov,“ pripomína. Mrzí ho, že dôraz na kvalitu pri nákupoch neplatí vždy. "Často predáva skôr pekný obal a hlavne cena,“ vraví.
Kvalita je pri výrobe ovocných vín a octov prvoradá aj pre Martina Hrehora. "Kvalitný výrobok sa dá vyrobiť iba z tých najlepších surovín, žiadna technológia ich nenahradí. Mne sa domáce spája s kvalitou, tak by to malo byť.“