Ako nakupujú muži a ako ženy?

Výrazné zvýšenie cien od začiatku roka núti väčšinu z nás k racionálnejším nákupom a zvažovaniu, koľko a akých potravín nakúpime.

10.03.2022 10:00
potraviny Foto:
Ženy sú v nákupoch systematickejšie. Orientujú sa podľa usporiadania predajne, čítajú informácie na obaloch, nebalené potraviny si obzrú dôkladnejšie.
debata

Súčasná situácia je vlastne v trochu inej podobe pokračovaním trendu, ktorý nastal po vypuknutí pandémie. V období lockdownov začali mnohí viac variť doma a do obchodov chodiť menej. Kým pred pandémiou nakupovalo v potravinách každý deň alebo aspoň dvakrát do týždňa osem z desiatich ľudí, počas nej vzrástol počet tých, ktorí sa do obchodu vybrali iba raz za týždeň viac ako dvojnásobne a výrazne viac bolo aj tých, čo nakupovali ešte menej často, mnohí sa začali orientovať na on-line nákupy. V typickom nákupe obvykle nikdy nechýbalo a nechýba pečivo, mliečne výrobky, ovocie, zelenina a mäso. Pečivo si kúpi každý deň až 90 % zákazníkov, mliečne výrobky 74 %.

Pandémia priniesla aj zatvorené reštaurácie a ukázalo sa, že domácnosti, ktoré začali variť doma, dávali prednosť klasickým slovenským jedlám, alebo takým, ktoré pripravili rýchlo a dostali k nim všetky ingrediencie, z veľkej časti domáce produkty. Po fáze nakupovania trvanlivých potravín v pandémii začali zákazníci znova dávať prednosť čerstvým potravinám.

Všetko okolo nás sa rýchlo mení, pri nakupovaní potravín však ostáva rovnaké, že ženy a muži sa líšia. Kým väčšina mužov sa v obchode príliš nerozhliada a v regáloch siahne po tom, čo potrebuje, ženy sú systematickejšie. Orientujú sa podľa usporiadania predajne, viac si prezerajú tovary v jednotlivých oddeleniach, čítajú informácie na obaloch, nebalené potraviny si obzrú dôkladnejšie a do košíkov vložia nielen veci, ktoré si vopred premysleli a naplánovali kúpiť, ale aj iné produkty.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kvalita potravín #zvyšovanie cien