Anketa: Bryndza, parenica, syry. Ktoré z privátnych značiek sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie?

Zástupcov najväčších obchodných reťazcov na Slovensku sme sa opýtali, ktoré z ich privátnych značiek sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie a či sa zmenilo ich vnímanie zákazníkmi za uplynulé dva roky.

09.08.2022 16:00
debata (4)

Anketové otázky

  1. Ktoré z vašich privátnych značiek sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie?
  2. Zmenilo sa za posledné dva roky vnímanie týchto značiek zákazníkmi?
Riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednota Slovensko Foto: Tana Hojcova
Branislav Lellák Riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednota Slovensko
  1. Naši zákazníci vnímajú a hodnotia privátne značky COOP Jednota ako kvalitné, tradičné, radi ich nakupujú a dôverujú im. Medzi najobľúbenejšie patria produkty dennej spotreby, ako sú mliečne výrobky, múka, cestoviny, ryža, ale aj sladké a slané snacky či nealkoholické nápoje. Všetky produkty zákazníci dobre poznajú a nakupujú ich cielene. Čoraz väčšej obľube sa teší značka Mamičkine dobroty, ktorá v sebe zahŕňa tradičné slovenské výrobky ako sú bryndza, halušky, parenice, oštiepok, syrové nite, jogurty, vajcia z podstielkového chovu a mnoho iných výrobkov, typických pre našu krajinu, pri ktorých garantujeme slovenský pôvod. Rovnako obľúbená je aj Dobrá cena, výrobky zákazníci ľahko rozoznajú vďaka príznačnej kockovanej grafike a obľubujú ich pre overenú kvalitu a výhodnú cenu. Aktuálne pri tejto značke prebieha redizajn, ktorý opäť stavia na tradičnej kockovanej textúre, ale s novými a modernými prvkami robí obal atraktívnejší. Zákazníci radi nakupujú aj tovary pod značkou Tradičná kvalita, zahŕňa v sebe najširší sortiment výrobkov rôznych kategórií. Stále rastúci trend má i COOP Premium, ktorá neprestajne rozširuje svoj sortiment a vyhľadávajú ju najmä zákazníci preferujúci prémiovú kvalitu. Výrobky pod touto značkou nakupujú nielen na Slovensku, ale prostredníctvom nákupnej aliancie COOP Euro aj zákazníci v Českej republike, Maďarsku a Bulharsku. K najpredávanejším výrobkom pod vlastnou značkou zaraďujeme polotučné a plnotučné mlieko, maslo, ryžu, toaletný papier, ale aj šunky, múky, smotany, olej, hydinu a alkoholické nápoje.
  2. V roku 2020 sme uviedli na trh nové značky Biova a Perun, ktoré sa špecializujú na produkty osobnej hygieny a prostriedky do domácnosti. Vďaka týmto kategóriám postupne meníme vnímanie zákazníkov, ktorí mnohokrát preferujú nákup drogistických tovarov v špecializovaných predajniach. O úspešnosti nových kategórií svedčí postupne rastúci záujem zákazníkov, ale aj úspechy v spotrebiteľských súťažiach. Minulý rok sme získali ocenenie Voľba spotrebiteľa s produktom COOP šampón žihľavový 500 ml. Bambusové tyčinky značky Biova ocenili vlani odborníci na svetovej súťaži vlastných značiek Salute do Excellence Award v Amsterdame v kategórii Personal Care.
LIDL, hovorca
Tomáš Bezák LIDL, hovorca
  1. V našom portfóliu sa nachádza mnoho desiatok privátnych značiek a ako také majú absolútne väčšinový podiel na našom sortimente. K zákaznícky najobľúbenejším patria Pilos – mlieko, mliečne produkty, Saguaro – stolové a minerálne vody, Pikok – mäsové výrobky, Lupilu – potravinové i nepotravinové výrobky určené pre najmenších, JD Gross – prémiové čokolády, Esmara – dámske oblečenie, Parkside – potreby pre domácich majstrov, Cien – kozmetika, Crivit – športové potreby a Slovenskô – značka určená výhradne pre typicky slovenské výrobky.
  2. Obľuba a záujem zákazníkov o privátne značky dlhodobo rastie, pretože takéto výrobky umožňujú obchodníkom ponúkať najlepší pomer kvality a ceny. Navyše, pri privátnych značkách máme priamy dosah na kvalitu, poznáme zloženie a aj postup výroby, čo nám poskytuje ďalší benefit vo vzťahu k zákazníkovi a jeho preferenciám. Privátne značky sú pre nás tiež formou podpory slovenských výrobcov, jednak umožňujeme ich export na zahraničné trhy v hodnote desiatok miliónov eur ročne a v roku 2021 sme predstavili privátnu značku Slovenskô, ktorá združuje typicky slovenské produkty vyrobené priamo na Slovensku. Zákazníkom sme tak dali ešte viac do pozornosti domácu potravinársku produkciu.
BILLA, hovorkyňa
Kvetoslava Kirchnerová BILLA, hovorkyňa
  1. Tento rok oslavuje dvadsať rokov od uvedenia značky na trh naša privátna značka Clever. Spolu s BILLA sú to naše dve najobľúbenejšie a najpredávanejšie značky. Popularita privátnych značiek vo všeobecnosti rastie z roka na rok a zákazníci sa v nich nielenže výborne orientujú, ale pýtajú si stále novšie značky z rozličných druhov sortimentu. Veľký záujem vyvolala naša nová privátna značka Mäsiarov výber, ktorá má v ponuke bravčové, kuracie a hovädzie mäso.
  2. Privátne značky sa vo všeobecnosti tešia obľube, pretože tvoria pravidelnú súčasť nákupov pre 67 % zákazníkov. Ľudia ich tiež nakupujú častejšie, pričom hlavným dôvodom je pomer ceny a kvality. V porovnaní s rokom 2018 sa o 10 % zvýšil aj počet zákazníkov, ktorí si výrobky vlastných značiek vkladajú do košíka pri každom nákupe, robí tak 28 %. Z nášho januárového prieskumu tiež vyplýva, že štyria z desiatich Slovákov považujú tieto produkty za kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové výrobky.
Kaufland, hovorca
Samuel Machajdík Kaufland, hovorca
  1. Popularita našich privátnych značiek z roka na rok rastie a majú stále väčší podiel na obrate.
  2. Najviac zastúpená, čo sa týka počtu zalistovaných položiek a obratu, je rada výrobkov K-CLASSIC.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #úspešné značky