Pokračovanie článku: Akými autami budeme jazdiť? Rok 2035 bude znamenať koniec predaja nových áut

Láka výkon elektromobilov

Iniciatíva európskych krajín sa javí odvážna, pre ovzdušie na Slovensku je však viac ako dôležitá. Doprava je sektorom so stále sa zvyšujúcimi emisiami. Na celkových emisiách skleníkových plynov sa u nás podieľa 18 percentami, medzi rokmi 1990 a 2016 sa emisie cestnej dopravy zvýšili o 40 %. V roku 2019 boli priemerné emisie novo registrovaných áut na Slovensku druhé najvyššie spomedzi krajín Európskej únie – 133,4 g/km. Európskym cieľom je priemerná hodnota emisií CO2 v doprave nižšia ako 95 g/km, s ambíciou ich postupného znižovania do roku 2030.

Skúsenosti hovoria, že tam, kde spotrebitelia častejšie uprednostňujú alternatívne pohony, je ekológia slabou motiváciou na zmenu. Z analýzy diskusií na sociálnych sieťach a on-line fórach, ktoré zrealizovala výskumná agentúra IPSOS, motivácia kúpiť si elektromobil nie je spojená iba s ekológiou. Analytici IPSOS sa pozreli na to, prečo ľudia chcú vlastniť elektromobil. Na prvom mieste uvádzali výkon a rýchlosť, potom environmentálny úžitok, tesne nasledovaný ekonomickými výhodami, dizajnom a pohodlím. Napriek celosvetovej podpore prechodu od fosílnych palív a rastu cien tradičných palív sa vodiči v USA i v Európe oveľa výraznejšie zaujímajú o vyšší výkon elektrických vozidiel, než o ich dosahy na životné prostredie.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #zelená ekonomika