Vyplýva to z hodnotenia sezóny lídra na slovenskom pivnom trhu, spoločnosti Heineken Slovensko. Tá pritom očakáva zmeny na trhu vplyvom inflácie, keďže rastúca inflácia zmení nákupné správanie. „Aktuálne tiež vidíme, že konzumenti pod ťarchou informácií z médií o inflácii, ako aj vďaka reálnym nárastom cien energií a tovarov dennej spotreby, prešli na šetriaci režim a gastro služby sú jednou z viacerých vecí, ktoré obmedzili. Našim plánom je investovať do HORECA segmentu a zlepšovať prostredie prevádzok tak, aby mali zákazníci opäť dôvod prísť a vychutnať si zážitok z čapovaného piva,“ uviedol generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.
Z pohľadu predaja piva bol rok 2022 v porovnaní s uplynulými dvoma rokmi lepší. V porovnaní s rokom 2019, Heineken zaznamenal pokles predaja piva. Ide hlavne o obmedzené fungovanie prevádzok po pandémii, okrem toho sa opätovne rozbehol cestový ruch v zahraničí. „V praxi to znamená, že si menej užívali voľno na Slovensku a slovenské hotely, no aj mnohé reštaurácie, to pocítili v nižšej návštevnosti,“ uzavrel Kruijt.