Fio bankaFio banka

Obchodné reťazce prinášajú Slovensku viac ako len potraviny – ich projekty menia životy

Nie je to len o nákupe čerstvých potravín. Obchodné reťazce Kaufland a Lidl prinášajú Slovensku oveľa viac – svojim pôsobením sa starajú o lepší život tisícok ľudí po celom Slovensku. Okrem toho, že do štátneho rozpočtu odvádzajú stovky miliónov eur, neustále investujú do projektov, ktoré menia miestne komunity k lepšiemu. Budujú ihriská, podporujú školy, rozdávajú jedlo ľuďom v núdzi a vytvárajú prostredie, kde sa ľudia môžu cítiť lepšie.

02.12.2024 00:00
Vizual Foto:

Kaufland: od zdravej výživy a pomoci rodinám až po podporu športu

V roku 2018 spustil Kaufland projekt Čerstvé hlavičky pre materské a základné školy, ktorý motivuje deti a rodičov k zdravému stravovaniu. Od spustenia tohto projektu daroval Kaufland slovenským školám a škôlkam viac než 800 ton čerstvého ovocia a zeleniny. Tento rok tak zdravú dávku vitamínov dostane viac ako 22 000 detí.

Zároveň každý rok organizuje spolu so Slovenským Červeným krížom na pomoc ľuďom na pokraji chudoby či sociálneho vylúčenia potravinovú zbierku, vďaka ktorej sa tento rok podarilo vyzbierať pomoc pre ľudí v núdzi v hodnote viac ako 122 000 eur.

Foto: Kaufland
zelenima

A to nie je všetko! Kaufland buduje po Slovensku aj športovo-oddychové areály K Parky, kde mladí môžu aktívne tráviť svoj voľný čas. Vybudoval ich už 20. „V našich Leviciach pribudlo ihrisko pre tínedžerov, vítaný priestor a príležitosť prejaviť svoju šikovnosť a talent. To je najcennejší prínos K Parku,“ hovorí Ján Krtík, primátor mesta Levice.

Foto: Kaufland
KFL Socialna pomoc

Kaufland ako hlavný partner Slovenského zväzu ľadového hokeja a slovenského hokeja už niekoľko rokov pomáha rozvíjať tento šport naprieč všetkými vekovými kategóriami. Podporuje nielen seniorskú reprezentáciu, ale aj juniorskú dvadsiatku, ženskú reprezentáciu a dokonca aj hokejové kurzy pre deti.

Kaufland ukázal, že mu skutočne záleží na Slovensku a na ľuďoch, ktorí tu žijú. Prostredníctvom svojho Kaufland nadačného fondu podporil už 582 projektov zameraných na sociálnu a zdravotnú pomoc a na podporu zdravej výživy.

Lidl: Od Žihadielok cez pomoc v núdzi až po futbal

Lidl je známy nielen svojou ponukou, ale aj silným zmyslom pre zodpovednosť voči komunite. Počas dvoch dekád svojho pôsobenia podporil spoločensky zodpovedné projekty úctyhodnou sumou 20 miliónov eur.

Postavil detské ihriská Žihadielko, ktorých po Slovensku vzniklo už neuveriteľných 50 – bezpečné miesta na hranie pre deti v hodnote 4,5 milióna eur!

Foto: Lidl
Rimavska Sobota Cistinka

Organizuje najväčšiu potravinovú zbierku na Slovensku, Podeľ sa a pomôž, ktorá už pomohla vyše 2 300 tonami potravín tisíckam ľudí, ktorí by si inak často nevedeli poradiť. Zbierka je výnimočná tým, že trvá počas celého roka a je adresná v každom meste, kde Lidl pôsobí. Darované potraviny sa dostanú do rúk matiek s deťmi v krízových centrách, ľuďom bez domova, seniorom, jednorodičovským rodinám či občianskym združeniam a zariadeniam, ktoré pomáhajú ľuďom s telesným a mentálnym znevýhodnením. Slovenským nemocniciam venoval diskont doposiaľ stovky život zachraňujúcich prístrojov v hodnote takmer 5,5 milióna eur.

Významný míľnik dosiahol Lidl túto jeseň pri projekte Od začiatku v dobrých rukách, ktorý pomáha rodinám s deťmi so zdravotným znevýhodnením. Pomocnú ruku podal už 300 rodinám, ktorými prispel k skvalitneniu ich života spolu sumou 750 tisíc eur.

Foto: Lidl
LIdl CSR DSSVrbove canisterapia

Diskontu nie je ľahostajná ani príroda a konkrétne slovenské lesy. V rámci iniciatívy a projektu Voda pre stromy sa doteraz podarilo vysadiť viac ako dva milióny stromov v Tatrách.

A Lidl ide ďalej – tento rok sa stal generálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu, čím si získal srdcia všetkých futbalových fanúšikov.

Ľudia si to všimli: Lidl a Kaufland sú najzodpovednejšie firmy

Výsledky prieskumu agentúry Ipsos hovoria jasne – pre Slovákov sú Lidl a Kaufland najzodpovednejšími firmami v krajine, s vysokým hodnotením v indexe spoločenskej zodpovednosti. Lidl dosiahol až 66 bodov a Kaufland 62, čo je ďaleko nad priemerom.

Detské ihriská, športové areály, potravinová pomoc a podpora neziskoviek – to všetko sú dôkazy, že Kaufland a Lidl prinášajú Slovensku oveľa viac než len potraviny. Tieto firmy svojim zodpovedným prístupom dokazujú, že im záleží na každom regióne, na každom človeku. A tak aj nákup potravín môže byť spôsob, ako sa pripojiť k podpore lepšieho Slovenska.

Facebook X.com chyba Newsletter