Zdanlivá profesionalita
Kedysi to bolo vcelku jasné, pofidérne vyzerajúca webstránka so zlými prekladmi, neaktuálnym dizajnom alebo náhlym presmerovaním na iné weby. Dnes mnoho podvodníkov investuje do profesionálne vyzerajúcich stránok a nedostatky preto treba hľadať dôkladnejšie. Stále sú to však drobné gramatické chyby, fotografie slabej kvality alebo nie vždy súvisiace s ponúkaným tovarom, čo napovedá, že môže ísť o falošného predajcu.
Príliš dobré ponuky
Extrémne zľavy alebo rýchla dostupnosť produktov, ktoré sú inde vypredané, sú vďačnou návnadou pre ľudí, túžiacich mať svoj produkt lacno a rýchlo. V tomto prípade je dobré overiť si stránku a jej dôveryhodnosť na internete. Vyhľadajte si názov spoločnosti na Google, LinkedIn alebo v obchodných registroch. Legitímne spoločnosti majú zvyčajne históriu a články, ktoré ich podporujú.
Zmanipulované recenzie
Dnes už ani recenziám sa nedá veriť. Falošné sú zväčša tie, ktoré sú výlučne pozitívne alebo príliš vzletné. Alebo s čudným slovosledom a nesprávnou gramatikou. Podozrivým znakom však môžu byť aj úplne chýbajúce recenzie, chýbajúce sociálne siete alebo príliš nízky počet sledovateľov.
Podozrivé spôsoby platby
Podvodníci preferujú anonymné platobné systémy alebo kryptomeny. Niektorí ponúkajú dokonca možnosť vybrať si banku, v rámci čoho neskôr žiadajú číslo účtu a prístupy do bankovej aplikácie. Odporúča sa používať kreditné karty, ktoré ponúkajú možnosť reklamácie a úhrady prostredníctvom jednorazovej internetovej platby, ktorú ponúkajú bankové aplikácie.
Nátlak
Neustále vyskakujúce reklamy, upozornenia na údajne obmedzený počet zásob sú tiež častými znakmi podvodu. Podvodníci sa uchyľujú aj k emočnému nátlaku, vytvárajú pocit naliehavosti, že ponuka je časovo obmedzená: „Objednajte do 10 minút!“ alebo „Len dnes 90 % zľava!“, prípadne upozorňujú, že kuriér je už na ceste a podobne.
Chýbajúce právne informácie
Každý legitímny e-shop má obchodné podmienky, GDPR informácie a zásadné body o výmene alebo vrátení tovaru. Podvodné stránky zvyčajne majú domény s drobnými obmenami, napr. namiesto „amazon.com“ používajú „amazn.com“ alebo iné podobné názvy.
Nedostatočná komunikácia
Ak predajca neodpovedá na konkrétne otázky, prípadne odpovedá gramaticky nesprávne, alebo sa vyhýba písomnej komunikácii, ide tiež o varovný signál.