Priemerná predajňa Kauflandu má vyše tritisíc metrov štvorcových, čo je 15 tenisových kurtov. Za jeden rok sa v Kauflande uskutoční 84 miliónov nákupov – toľko je obyvateľov celého Nemecka. „Na Slovensko sme prišli s víziou ponúknuť zákazníkom široký sortiment a výhodné ceny. Z diskontného predajcu sme sa vypracovali na moderný obchod, ktorý sa prispôsobil potrebám trhu aj zákazníkov,“ hodnotí Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika.

Podľa predaného množstva za posledné roky tvoria hitparádu najobľúbenejších produktov kajzerky, banány a rožky. Predajne zásobuje moderné logistické centrum v Ilave, kde ročne jeho skladmi prejde 3,5 milióna paliet. Vozidlá dodávajúce tovar na pulty za rok najazdia približne 8 400 000 kilometrov, čo je vzdialenosť, ktorá predstavuje 213-násobok cesty okolo Zeme.

Kaufland zaviedol prvú samoobslužnú pokladnicu už v roku 2016. Dnes je ich v predajnich 710 a nakupuje cez ne viac ako 56 percent všetkých zákazníkov. Vernostný program Kaufland Card používajú takmer dva milióny užívateľov a služba K-Scan, ktorá od roku 2022 urýchľuje nákupný proces, je dostupná vo viac ako 70 predajniach. V Bratislave až 13 % všetkých zákazníkov nakupuje práve cez K-Scan. Možno ho používať vo vyše sedemdesiatich predajniach na Slovensku.
Prostredníctvom Čerstvých hlavičiek prináša reťazec do materských aj základných škôl každoročne zásoby čerstvej zeleniny a ovocia. Doteraz ich deťom rozdal takmer 1000 ton. Mladú generáciu motivuje k zdravému životnému štýlu nielen Krúžkami varenia pre školákov, ale aj budovaním multifunkčných športovísk pre tínedžerov. Na Slovensku už stojí 21 moderných K-Parkov. Ako dlhodobý partner Slovenského Červeného kríža podporuje darcovstvo krvi, ale prispieva aj na kúpu a prevádzku vozidiel terénnych sociálnych služieb. Vďaka nemu poskytuje pomoc v regiónoch Slovenska 36 takýchto vozidiel.

„Partnerstvo s Kauflandom má pre nás veľkú hodnotu. Vďaka darovaným autám môžeme naše terénne sociálne služby rozširovať aj do ďalších regiónov Slovenska. Už trinásty rok spoločne podávame pomocnú ruku zraniteľným skupinám a obyvateľom, ktorí sa zo sociálnych či zdravotných dôvodov ocitli v zložitej situácii. Na príbehoch reálnych ľudí vidíme, ako im naša pomoc zlepšuje kvalitu života, preto má pre nás táto spolupráca hlboký zmysel,“ vysvetľuje Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža, ktorý spoločne s reťazcom organizuje aj pravidelnú charitatívnu zbierku Pomáhame potravinami. Rodinám v núdzi, seniorom či osamelým rodičom doteraz priniesla 475 ton potravín.

V roku 2018 uviedol Kaufland na trh privátnu značku K-Z lásky k tradícii, ktorá sa za ten čas rozrástla a podľa osvedčených receptúr ich vyrábajú výlučne domáci producenti. Dnes spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, pričom 130 z nich tvoria malí regionálni výrobcovia. „Od 16 výrobkov, pôvodom zo Slovenska v roku 2016 dnes ponúkame 135 naozaj autentických slovenských výrobkov, ktoré obliekame do moderných obalov,“ pochválil sa Marek Goldsmidt, riaditeľ pre nákup čerstvého tovaru. „Za 25 rokov sme predali slovenské výrobky za 5,2 miliardy eur.“
Zároveň prezradil aj „pikošku“, čo Kauflandu nevyšlo: „Raz sme do reklamných letákov umiestnili vystrihnuteľný kupón v hodnote 30 slovenských korún na nákup v Kauflande. Vytvorili sme tak menšiu skupinu veľmi spokojných zákazníkov, ktorí vystrihli kupón z letákov všetkým ostatným susedom. Bohužiaľ, tá nespokojná skupina bez kupónu bola vtedy podstatne väčšia,“ dodáva, dnes už s úsmevom.