Tenisky za 2,50 eura nebudú. Reebok ruší tisíce objednávok za smiešne ceny. Ľudia hovoria o premárnenej šanci, firma mlčí

Ešte počas víkendu pôsobila situácia ako vtip, ktorý obletel celý český internet. Na oficiálnom e-shope značky Reebok došlo k závažnej chybe — pri výpredajových položkách sa namiesto cien v eurách zobrazovali sumy v českých korunách, bez ich prepočtu. Tenisky pôvodne za 60 eur (zhruba 1 500 Kč) sa predávali za 60 českých korún, teda približne 2,50 eura. Ľudia okamžite začali nakupovať vo veľkom. Dnes je už jasné, že tenisky nikto nedostane.

10.06.2025 12:00
debata (7)
Ide o právo -Práva spotrebiteľa
Video
Zdroj: TV PRAVDA

Podľa informácií portálu iDNES.cz Reebok zákazníkom rozoslal e-mail, v ktorom sa ospravedlňuje za technickú chybu a oznámil im, že objednávky boli zrušené. „Je nám veľmi ľúto, že vás musíme informovať o tom, že vaša objednávka bola zrušená kvôli technickej chybe počas procesu objednávania,“ píše sa v oznámení.

Zmluva vzniká až po potvrdení

Z právneho hľadiska má spoločnosť na takýto krok nárok. Ako už cez víkend vysvetlil Jan Vetyška z Asociácie pre elektronickú komerciu pre iDnes.cz, kúpna zmluva vzniká až v momente, keď obchod potvrdí objednávku, prípadne keď odošle tovar. Reebok vo svojich obchodných podmienkach výslovne uvádza, že objednávka je len návrhom na uzatvorenie zmluvy — nie záväzným kontraktom.

Aj keď zákazníci sumy uhradili, Reebok im musí peniaze vrátiť. Spoločnosť uviedla, že vrátenie platby prebehne do 5 až 7 dní, v závislosti od použitej platobnej metódy.

Virálna zábava, ktorú Reebok nezvládol

Hoci situácia vyzerala ako potenciál na virálnu reklamu, ktorú by Reebok mohol využiť vo svoj prospech, opak je pravdou. Mnohí zákazníci vyjadrujú na sociálnych sieťach rozčarovanie, že firma neponúkla ani minimálnu kompenzáciu. „Ani desaťpercentnú zľavu k tomu nehodili,“ napísal jeden z používateľov a zverejnil snímku obrazovky so zrušenou objednávkou.

Internet bol cez víkend zaplavený vtipmi o tom, ako „kamióny Reeboku smerujú do Česka“ a ako „celý národ bude chodiť v Club C Grounds za dve eurá“. Zdieľali sa snímky hromadných objednávok aj ironické poznámky o „najväčšom brand builidinge roka“.

„Toto mohla byť najlacnejšia kampaň v histórii značky. Vyprázdnili by sklady, ľudia by ich milovali. Teraz sú v očiach zákazníkov len ďalšou značkou, ktorá ustúpila právnikom,“ zhodnotil situáciu jeden z komentujúcich.

Namiesto lovebrandu — stratená dôvera?

Zatiaľ čo niektoré firmy v minulosti podobné chyby využili ako príležitosť, Reebok sa rozhodol pre najkonzervatívnejší možný prístup. „Tak dobrý marketingový ťah to mohol byť a aj tak to pokazili,“ napísal na sociálnej sieti X používateľ s prezývkou Lad. „Na českom trhu ste mŕtvi.“

Niektorí marketingoví odborníci sa domnievajú, že značka týmto krokom premárnila šancu, ako si vybudovať priazeň na európskom trhu. „Aj keby poslali obuv len tým, čo si objednali jeden-dva páry, vyzeralo by to veľkoryso. Teraz riskujú masový odchod zákazníkov,“ hodnotí konanie značky anonymný český marketér.

Reebok sa zatiaľ k situácii verejne nevyjadril a tlačové oddelenie firmy neodpovedalo ani na otázky českých médií.

Poučenie do budúcnosti

ReebokGate, ako ju internet stihol nazvať, sa pravdepodobne stane prípadovou štúdiou — či už v oblasti e-commerce, PR, alebo zákazníckych vzťahov. Otázkou zostáva, či sa z nej firma poučí, alebo si len škrtne pár miliónov korún za krízové manažmenty a bude dúfať, že sa zákazníci vrátia. Mnohí z nich už teraz tvrdia, že nie.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #e-shop #Reebok