Tipnite si, ktorý produkt sa najviac predáva v McDonald's

McDonald’s si pripomína 30 rokov pôsobenia na Slovensku od otvorenia prvej reštaurácie v Banskej Bystrici. Za ten čas vybudoval McDonald’s sieť 50 reštaurácií po celom Slovensku. Dnes zamestnáva približne štyritisíc sto ľudí.

29.10.2025 08:00
McDonald´s, franšíza, obchod Foto:
Na slovenskom trhu je McDonald´s od októbra 1995.
debata (1)

Každá reštaurácia McDonald’s na Slovensku rozpráva príbeh o príležitosti. Pre mnohých sa študentská brigáda za pultom stala začiatkom celoživotnej kariéry alebo dokonca vlastného podnikania. Anton Novotný, ktorý pomáhal otvárať prvý slovenský McDonald’s v roku 1995, dnes vedie osem reštaurácií. Richard Boháč, ktorý začínal ako študent pri grile, pôsobí v manažmente už 28 rokov a dnes prevádzkuje dve vlastné reštaurácie McDonald’s. Ich príbehy sú len dvoma z mnohých úspešných kariérnych ciest v rámci McDonald’s Slovensko, ktoré stelesňujú tri desaťročia rastu.

Tri dekády, počas ktorých tu pracovalo viac ako... Foto: Bianka Stuppacherová
McDonald´s Tri dekády, počas ktorých tu pracovalo viac ako 67-tisíc zamestnancov.

„Veríme v rovnaké príležitosti pre každého. Začínal som ako člen obsluhy a dnes s hrdosťou prevádzkujem osem reštaurácií, vrátane tej na Námestí SNP, ktorá je druhou najstaršou reštauráciou McDonald’s na Slovensku,“ hovorí Anton Novotný, franšízový partner.

„V našom biznise je nevyhnutné, aby naši ľudia strávili v systéme McDonald’s dostatok rokov, aby mu skutočne porozumeli a dokázali byť efektívni aj na najvyšších pozíciách. Všetci sme začínali od nuly a naši budúci manažéri, naše budúce pravé ruky, teraz prechádzajú rovnakou cestou. Jednoducho to chce čas, vytrvalosť a trpezlivosť, pretože skúsenosti sa nedajú preniesť z iného odvetvia,“ dodáva Richard Boháč, franšízový partner McDonald’s Slovensko.

Prevádzka na námestí SNP v Bratislave. Foto: McDonald´s
McDonald´s Prevádzka na námestí SNP v Bratislave.

McDonald’s ponúka flexibilné pracovné príležitosti ľuďom v každej životnej fáze – mladým pracovníkom, študentom, rodičom aj seniorom. V rokoch 2018 až 2024 bol až päťkrát ocenený titulom Najzamestnávateľ v kategórii Cestovný ruch, hotelierstvo a gastronómia. Patrí medzi významných prispievateľov do slovenskej ekonomiky. Za tri desaťročia vygeneroval viac ako 678 miliónov eur v investíciách, mzdách, daniach a podpore lokálnych dodávateľov.

Foto: Bianka Stuppacherová
Mc D1

Podľa prieskumu KANTAR z roku 2024 je 55 % Slovákov pravidelnými zákazníkmi McDonald’s. Za posledný rok obslúžili reštaurácie McDonald’s viac než 21 miliónov hostí, o dva milióny viac než rok predtým. Za tri desaťročia pôsobenia McDonald’s na Slovensku si zákazníci pochutnali na viac ako 183 miliónoch porcií hranolčekov, 118 miliónoch cheeseburgerov, 44 miliónoch zmrzlín a 38 miliónoch Big Macov. Tieto čísla potvrdzujú silu klasických produktov, ktoré si Slováci obľúbili. Výnimočný úspech zaznamenala aj lokálna kampaň Sýrovka, ktorá sa vďaka veľkému záujmu pravidelne vracia do ponuky pred Vianocami vo vylepšených verziách.

Zoznamu najobľúbenejších jedál bezkonkurenčne dominujú hranolčeky, top dvojkou sú cheeseburgery a tretie miesto zaujala zmrzlina. Štvrtý je podľa dát z júla 2025 Big Mac.

Čo je to franšíza:

Franšíza je dohoda, pri ktorej majiteľ značky alebo firmy (franchisor) umožní inej osobe alebo firme (franchisee) používať jeho značku, know-how a obchodný model výmenou za poplatky alebo podiel na zisku.

Príklad: Reťazce ako McDonald’s alebo KFC fungujú často formou franšízy – jednotliví majitelia prevádzok využívajú značku a systém týchto reštaurácií, ale prevádzkujú ju samostatne.

Sieť a franšíza McDonald's

  • 30 rokov na slovenskom trhu (od roku 1995)
  • 50 reštaurácií, z toho 45 franšízových
  • 13 franšízových partnerov

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #McDonald's #hamburger #hranolčeky #Big Mac
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"