Začínal pri stroji, teraz šéfuje v martinskom Volkswagene

S firmou teraz oslavuje desiate výročie vzniku závodu na výrobu súčiastok do prevodoviek a podvozkov. Po závode rozdáva príkazy a chodí v obleku a štýlovej manažérskej kravate ako vedúci výroby. Pred desiatimi rokmi pritom v montérkach obskakoval stroje a poslúchal nadriadených.
Kariéra vo Volkswagene sa začala pre Bobrovského úspešným konkurzom, aký absolvuje pri nástupe do práce takmer každý zamestnanec. „Koncom roku 1999 sa začali šíriť prvé informácie o tom, že Volkswagen ide stavať v Martine závod. Prihlásil som sa na konkurz, ktorý som absolvoval a vo februári 2000 som nastúpil do bratislavského Volkswagenu. O tri mesiace sme sa s prvými zamestnancami sťahovali do Martina,“ spomína na začiatok kariéry Bobrovský, ktorý má teraz 37 rokov.
Z výroby súčiastok pri stroji postúpil na lídra tímu, potom na vedúceho zmeny, vedúceho nákladového strediska, zastupoval vedúceho výroby a napokon sa ním pred rokom stal. Jeho priamym nadriadeným je teraz najvyšší šéf martinského závodu Werner Landau. Bobrovský prešiel všetkými úrovňami riadenia. „Od vedenia malého tímu, jednej celej zmeny, viacerých zmien, potom vedenia výrob a neskôr som mal na starosti len časť výroby,“ hovorí.
Môže sa takýto sen splniť aj niekomu ďalšiemu? „Počítať s tým nemôže nikto, dúfať je možno niečo iné. Ale človek sa snaží dosiahnúť niečo v živote a mne sa podarilo dostať tam, kde som,“ zamýšľa sa.
O konkrétnych číslach na výplatnej páske hovoriť nechce. Keď nastúpil k výrobnému stroju, dostal tarifný plat, ktorý k funkcii prináležal. Pri nástupe do Volkswagenu je teraz podľa odborárov základný plat 580 eur, pred desiatimi rokmi to bolo podstatne menej. Na vedúcich pozíciách vo Volkswagene sa pritom zarába niekoľkonásobne viac.
Rodák z Brezna, ktorý už vyše 20 rokov žije v Martine, tvrdí, že závisť okolia nezažil. „S kolegami máme pracovné vzťahy, ktoré sú korektné. Možnosť, ktorú som dostal ja, mali takisto kolegovia, ktorí boli na tej istej úrovni. Možno schopnosti alebo vôľa niekde sa dostať boli u mňa trošku vyššie,“ uzavrel.
Vedúci výroby v martinskom závode Volkswagenu Róbert Bobrovský vyštudoval na Žilinskej univerzite, strojársky odbor – priemyselné inžinierstvo a manažment. Prešiel niekoľkými zamestnaniami v Martine, fi rmami v Žiline. Predtým ako nastúpil do Volkswagenu, pracoval v spoločnosti ZŤS Trstená.
Martinský závod Volkswagenu
- funguje od roku 2000
- vyrába dielce do prevodoviek a podvozkov pre značky Volkswagen, Seat, Škoda, Porsche
- za 10 rokov vyrobil 200 miliónov komponentov
- v roku 2009 dosiahla výroba 25 miliónov dielcov
- 7 % produkcie odoberá bratislavský závod, zvyšok sa vyváža
- počet zamestnancov sa postupne zvýšil zo 400 na 800