Zuno Bank sa zapojila do registra dlžníkov

SITA | 04.04.2011 13:09
dedičstvo, dedenie, peniaze, úver, dlh, dlžník
Ilustračné foto Autor:
Združenie Solus, ktoré vytvára negatívny register klientskych informácií, prijalo za člena Zuno Bank. Ide už o druhú členskú banku a v nasledujúcom období možno podľa tajomníčky združenia Solus Zuzany Krajčovičovej očakávať vstup ďalšej banky, pričom s niekoľkými aktívne rokuje.

„S rastúcim počtom spoločností zapojených do registra bude naďalej rásť jeho informačná hodnota,“ povedala Krajčovičová. Rozhodnutie banky Zuno využívať systém Solusu súvisí podľa jej vyjadrení s pripravovaným uvedením úverových produktov. „Považujeme to za dôležitý doplnok pri budúcom schvaľovaní úverov,“ uviedol PR Manager Zuno Bank Marek Michlík.

Združenie Solus vytvára negatívny register. Zhromažďuje informácie o klientoch, ktorí sa dostali do problémov so splácaním svojich záväzkov u niektorého člena združenia. Užívateľom registra je od roku 2006 k dispozícii nástroj, ktorý im poskytuje odpovede využiteľné v oblasti riadenia rizika spojeného s poskytovanými službami.

V členskej základni združenia Solus už dlhší čas spolupracujú firmy z rôznych ekonomických oblastí – zo sektora nebankových finančných spoločností, z bankového sektora a zo sektora mobilných operátorov. Združenie má aktuálne jedenásť členov. Sú to spoločnosti ako mBank, Cetelem Slovensko, Cofidis, Credium Slovakia, Essox SK, Home Credit Slovakia, Multi Leasing, Profi Credit Slovakia, Santander Consumer Finance, Telefónica O2 Slovakia a Zuno Bank.

Zuno Bank je súčasťou rakúskej skupiny Raiffeisen Bank International, ktorá oznámila svoj zámer vstúpiť na trhy strednej a východnej Európy s novým modelom direct banky koncom roka 2009. Pilotná prevádzka banky Zuno odštartovala 1. augusta 2010. Raiffeisen má na Slovensku skúsenosti so zavádzaním internetovej banky cez svoju dcéru Tatra banku. Tá v roku 2000 prišla na trh s čisto internetovou bankou Eliot. Jej činnosť však ukončila v roku 2005 po tom, čo podľa Tatra banky svoju edukačnú a marketingovú úlohu v oblasti internetového bankovníctva Eliot splnil.