Tu niekde sa teda skrývala myšlienka vlastnej kreatívnej akadémie?
Na inštitúte vyučovali špičky českého reklamného sveta, rôzni kreatívni riaditelia TOP reklamných agentúr. Štúdium mi rozšírilo obzory a ja som tak nazrel do "veľkého sveta reklamy”. Po rokoch kreatívnej práce v českých reklamných agentúrach ma osud zavial do Bratislavy. Tu som sa rozhliadol, ako je na tom reklama v mojej rodnej krajine. Zistil som, že mladí ľudia s túžbou preraziť v reklame nemajú veľa možností, kde k tomu tak povediac "pričuchnúť”. A preto sa vo mne zrodila myšlienka založiť Creative Academy – prvú a jedinú kreatívnu akadémiu na Slovensku.
Je v niečom iná alebo výnimočná?
Nechcem hovoriť a lákať ľudí na to, že sme najlepší. To by bolo také klišé. Ale môžem povedať, že úrovňou, metodikou a hlavne mentormi z praxe je Creative Academy tou správnou voľbou, ten správny prvý krok pre človeka, ktorého snom je raz sa reklamou živiť. Nie je to rýchlokurz, kde za jeden deň z vás urobíme experta na reklamu. Ide o beh na dlhú trať. Je to ucelené štúdium, ktoré danú osobu pripraví na úroveň minimálne juniora v reklamnej agentúre.
Pre koho je teda určená?
Cieľovka sa tu nedelí vekom, ale skôr je to o tom, že kto pociťuje, že kreatíva, reklama, marketing je jeho vášňou, s ktorou dennodenne zaspáva, tak to je ten správny človek pre nás. Štúdium sa začína 16. januára 2017 a trvá do konca júna 2017. Výhodou je to, že sa vyučuje v pondelok a v stredu vždy od 19. do 21. hodiny. Prihlásiť sa teda môžu tak mladí študenti, ako aj pracujúci, ktorých to ťahá do kreatívy a reklamy. Každý predmet je pod vedením kvalitného mentora, ktorý už má nejaký ten piatok v reklame za sebou.
Čo všetko sa jej účastníci počas štúdia naučia?
Učiť sa od skutočných profíkov z praxe je niečo na nezaplatenie.Napríklad od Michala Pastiera, zakladateľa firmy Zaraguza. A konkrétne sa študenti naučia pracovať s reálnymi zadaniami od reálnych klientov, ako kreatívne rozmýšľať, ako potlačiť svoje ego pri tvorbe, ako prezentovať, ako zaujať, ako pracovať s verejnosťou, ako si vytvoriť kreatívne portfólio a k tomu osloviť reklamnú agentúru, ako pripraviť skutočne dobrý event alebo akým smerom sa dnes uberá digitál a online. Každý si tam nájde to svoje. Bude to ozaj veľmi pestré a nebude tomu chýbať okrem profesionality aj zábava. Inak by to nebolo ono :-). Po absolvovaní bude študent pripravený na prácu v reklamnej alebo marketingovej agentúre. Mentormi sú aj ľudia z reklamných agentúr. Možno sa nájde niekto taký šikovný, že si ho niektorý z mentorov vezme pod svoje "krídla”.
Prečo sa majú ľudia vzdelávať celý život?
Aby sa posúvali každým dňom ďalej. Nemôžete celý život prežiť na jednom mieste. Aj vtáčatá po vyliahnutí a po určitom čase opúšťajú svoje hniezda. Objavujú svet. A to je na tom to krásne. V reklame je to podobné. Každý deň ste postavený pred nový brief, novú úlohu, ktorá vás núti poznávať v živote rôzne uhly pohľadu. Niekedy sa ani nestačíte diviť tomu, čo popri práci objavíte aj vo svojom osobnom živote.
Čo všetko dokáže človek zvládnuť v rámci samoštúdia, ak sa chce posunúť vpred?
Samoštúdium, mať chuť učiť sa, aj keď sa to odo mňa neočakáva, je jedna z najdôležitejších vlastností človeka pracujúceho v reklamnom biznise. Ale na to, aby sa samovzdelával, je potrebná prirodzená vášeň, zapálenie sa pre vec. Ak to niekto v sebe nemá, ak to nevychádza z jeho prirodzeného chcenia, potom to má o to ťažšie.
Dá sa kreativite naučiť?
To radi každého naučíme.