A čím začať? Nič nepokazíte, ak si urobíte skúšobne niekoľko testov z minulých rokov. Školy zvyčajne zverejňujú minimálne ukážky testov na prijímacie skúšky na webových stránkach. Otestovaním sa si vytvoríte predstavu o požiadavkách školy a náročnosti otázok.
Dôležitým bodom je pri príprave stanovenie priorít. Chystáte sa na viacero prijímačiek? Ktoré sú dôležité a ktoré menej? Práve odpovede na tieto otázky vám pomôžu vytvoriť si plán prípravy. Vhodné je začať sa učiť látky, ktoré vám relatívne dobre idú. Tým získate pocit istoty a o to lepšie sa vám prejde na náročnejšie učivo. Pokračujte zložitejším látkami, snažte sa ich čo najviac precvičovať. Na záver si nechajte kapitoly, pri ktorých viete, že sa už veľmi nezlepšíte, preopakovať a pozrieť sa na ne však musíte. Vhodné je učenie si rozvrhnúť do celkov a pri každom z nich si stanoviť termín, v ktorom sa mu budete venovať. Posledných desať dní alebo minimálne týždeň pred skúškami sa odporúča vyčleniť na opakovanie. K veciam, s ktorými máte problém sa môžete v tomto čase vracať.
Čítajte viac O akých absolventov majú najväčší záujem zamestnávatelia?Niektorí uchádzači si pred prijímačkami neurobia žiaden plán alebo si urobia zlý plán prípravy. Nevhodne si rozvrhnú úlohy, neurčia si priority, nemajú prehľad, čo vedia a čo ich ešte čaká. Častou chybou býva, že sa uchádzač sústredí na typy úloh, ktoré sú okrajové a ťažké. Študenti sa zamerajú na tie najťažšie, preto na ne najviac pripravujú. Stáva sa ale, že strávia veľa času nad typom úloh, ktorý sa v testoch objavuje zriedka. Efektívne je, keď sa človek sústredí predovšetkým na také typy úloh, ktoré sa v testoch objavujú často a vo veľkom počte, a zároveň na tie úlohy, pri ktorých má uchádzač najväčšiu šancu zlepšiť sa . Testy nebývajú konštruované tak, aby niekto zvládol vyriešiť všetko, aj ten najlepší môže vynechať pomerne dosť úloh. Ak sa tam objaví jedna alebo dve ťažké úlohy, s ktorými si nebudete vedieť poradiť, pokojne ich vynechajte, výsledok to prakticky neovplyvní.
Čítajte viac Cudzím jazykom hovorte, aj keď robíte chybyV prípade testov je precvičovanie polovica úspechu. Nestačí len pochopiť spôsob riešenia, je potrebné mať ten spôsob riešenia zaužívaný. V súvislosti s precvičovaním platí: dajte si pozor, nech vás v prijímačkách nepredbehne niekto, kto je rovnako šikovný a schopný ako vy a líši sa od vás len tým, že vyriešil o niekoľko stoviek úloh viac a je teda vo vypĺňaní testov zbehlejší.
V prípade niektorých typov úloh je nutné najprv zvládnuť teóriu a potom sa ešte len pustiť do konkrétnych úloh. To sa napríklad týka úloh z výrokovej logiky v analytickom myslení. To sú úlohy, ktoré uchádzači zvyčajne považujú za veľmi náročné. V skutočnosti nijako zvlášť náročné nie sú – ak človek má zažitú teóriu. Veľa študentov ale tá predstava, že by sa mali naučiť teóriu, desí, a preto sa radšej snažia nájsť nejaké fígle, ktoré umožnia riešiť jednotlivé konkrétne typy úloh. Problém je, že to zaberie viac času ako systematicky prebraná teória, ale tiež to, že v teste môžu nastať menšie zmeny úloh a študent naučený na konkrétne typy úloh zrazu nevie, ako postupovať.