Zmeny k lepšiemu. Sociálne poistenie sa bude platiť ľahšie, Sociálna poisťovňa zjednodušila platby

Sociálna poisťovňa zjednodušuje procesy pre zamestnávateľov. Do prvej fázy dnes uviedla platobnú bránu v systéme eSlužieb.

18.09.2024 16:30
Zamestnávatelia a zamestnanci Foto: ,
Ilustračná fotka.
debata

Zamestnávatelia tak budú môcť vykonať platbu poistného hneď v ďalšom kroku po podaní mesačného výkazu a výkazu poistného za zamestnancov – a to priamo v online prostredí Sociálnej poisťovne. Realizácia platby tak bude efektívnejšia, rýchlejšia a zároveň sa eliminuje chybovosť pri prepisovaní údajov do internetového bankovníctva, keďže v prostredí platobnej brány sú údaje platby predvyplnené. Zamestnávatelia majú zároveň k dispozícii online prehľad vykonaných platieb poistného realizovaných v platobnej bráne – cez Štátnu pokladnicu.

Zavedenie platobnej brány je dostupné v službe „Odvádzateľ poistného“, kde je v rámci prvej etapy umožnené zamestnávateľom zaplatiť aktuálne poistné na mesačnom výkaze a výkaze poistného do lehoty splatnosti a to prvýkrát za obdobie 09/2024.

Najvýraznejšími benefitmi tejto novej funkcionality sú:

  • efektívnosť pri procese podávania výkazu do Sociálnej poisťovne

Ihneď po podaní skontrolovaného (teda správneho) výkazu v eSlužbách tak zamestnávateľ môže poistné uhradiť priamo online v elektronickom prostredí Sociálnej poisťovne. Nie je potrebné využívanie ďalších softvérov zamestnávateľa, ani zadávanie platby v internetovom bankovníctve.

Ide o peniaze: Všetko o životnom poistení
Video
Zdroj: TV Pravda
  • minimalizovanie chýb pri prepise údajov (napr. číslo účtu, variabilný či špecifický symbol)

Zamestnávateľ nemusí nič vypĺňať, požadované platobné údaje si systém zadá automaticky.

Po prvej fáze bude nasledovať rozšírenie o ďalšie funkcie

V prvej fáze projektu je v súčasnosti možné vykonať platby poistného zo strany zamestnávateľov. V blízkej budúcnosti pribudnú ďalšie funkcionality ako napríklad možnosť úhrady poistného zo strany SZČO, zaplatenie nedoplatkov poistného čí platieb zo splátkového kalendára.

Zámerom a cieľom Sociálnej poisťovne je zlepšovať svoje služby v spolupráci s klientmi – preto počas trvania prvej fázy tohto projektu prijíma námety od ich používateľov. Zaslať ich môžete formou kontaktného formulára priamo v eSlužbách: Portál eSlužieb (socpoist.sk)

debata chyba
Viac na túto tému: #zamestnávateľ #Sociálna poisťovňa