Mercedes odhalil ML 63 AMG

Premotorované SUV vo svojej plnej svalnatosti zo seba zhodí plachtu už o niekoľko dní vo Frankfurte. Na úvod sú tu prvé fotografie a info.

26.08.2005 16:34
debata

Mercedesy s prívlastkom AMG predstavujú väčšinou absolútny vrchol, kedy sa už vyššie jednoducho ísť nedá. V druhom kvartáli roku 2006 bude pre bežného vodiča nepredstaviteľným výkonom disponovať aj nová trieda M.

Pod prednou kapotou (a rozmerným plastovým krytím) nájdeme nový atmosferický 6,3-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 375 kW (510 k !) pri 6800 ot./min. Krútiaci moment 630 Nm prichádza na scénu pri 5200 ot./min. Vzdajme teda hold zosnulému ML 55 AMG, ktorého výkon 255 kW (347 k) a 510 Nm zostali niekde veľmi ďaleko. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má ML 63 AMG zvládnuté za 5 sekúnd. Gentlemanský limit na 250 km/h (mimochodom, ktorému zdá sa pomaly odzváňa) neobišiel ani zúrivé ML od AMG. Od limitu oprostený Cayenne Turbo so 450 koňmi oficiálne sviští 266 km/h, takže pre Mercedes by 280 km/h nemal byť problém. Ozrutná karoséria môže byť však z hľadiska aerodynamiky zradná.

Členité ML, obhádzané rôznymi športovými doplnkami, stojí na 19“ diskoch s pneumatikami 295/45 R19. Ochotne vám ich nahradia dvadsaťpalcovými, ktoré si vyžadujú nižší profil pneumatík – 295/40 R20. Sedemstupňový automat 7G-Tronic s troma režimami radenia (Sport, Comfort, Manual) bude cez diferenciál posielať 60 percent krútiaceho momentu na zadné kolesá a 40 percent na predné. Vzduchový podvozok Airmatic prešiel u AMG spevňovacou kúrou a disponuje systémom adaptívnych tlmičov. Pod spomínanými päťlúčovými diskmi sa lesknú strmene zosilneného brzdového ústrojenstva.

Kabína je posiata logami AMG, ktoré nájdeme na sedadlách (anatomicky tvarovaných, kombinácia kože napa a alcantary). Chromované pedále majú gumené protišmykové plôšky. ML 63 AMG je ďalším modelom s hviezdou na čele, ktorý je vybavený systémom Pre-safe (utiahnutím pásov, prifúknutím sedadiel, zavretím okien, atď. pripraví pasažierov na náraz). V zozname bezpečnostných prvkov figuruje systém Neck-pro (chrániaci krčnú chrbticu), dvojstupňové čelné airbagy, bočné a okenné airbagy.

debata chyba
Články podľa značiek